ER staan drie uitgaves van
de valse kemel.
De eerste cover heeft als titel de valse kemel, terwijl de albumnaam De valse kameel is. Het betreft waarschijnlijk een andere druk van De valse kemel. De titel staat in de eerste afbeelding in een blauw veld en in de tweede cover in een oranje-geel. Ik denk trouwens dat het album met oranje-gele cover de eerste druk is.
Geplaatst op 24/01/2010
Citeren
Gegevens aangepast (Titel, pagina's, jaartal toegevoegd)
Geplaatst op 25/01/2010
Citeren
Wat de Jommekes in het algemeen betreft is StripInfo weinig accuraat.
Ik heb toch een groot aantal Jommekes van de eerste nummers die ik in mijn bezit heb, hier niet juist kunnen plaatsen . Ofwel klopt de kaft niet, ofwel de melding Kl/Zw/W, ... Waarschijnlijk zijn er van die boekjes zoveel herdrukken gemaakt zonder controleerbare uitgiftedatum dat het onoverzichtelijk is geworden. ?(
Bv. : Van
De Muzikale Bella ( n°5) en
De Zwarte Bomma ( n°7) bezit ik de Zw/W versie maar met de kaften van de gekleurde versie ?( - een uitgiftedatum valt moeilijk te achterhalen of men moet afgaan op het laatst vermeld nummer op de achterflap en dan zouden die gedrukt zijn in 1981, respect. 1982. De versies zijn dus niet terug te vinden op stripInfo.
Geplaatst op 25/01/2010
Citeren
Voel je vrij daar iets aan te doen door het toevoegen van de ontbrekende, of het aanpassen van de bestaande, het wordt ten zeerste gewaardeerd!
Geplaatst op 25/01/2010
Citeren
Dat is ook iets dat nog op m'n te-doen-lijstje staat. Ooit -in een ver verleden, toen er nog niet meer dan 1 uitgave per album mogelijk was- heb ik ook een aantal albums toegevoegd die hoogstwaarschijnlijk niet allemaal kloppen van gegevens. Het wordt nog een hele opdracht om dat allemaal uit te pluizen...
Geplaatst op 25/01/2010
Citeren
Origineel geplaatst door Surya
Voel je vrij daar iets aan te doen door het toevoegen van de ontbrekende, of het aanpassen van de bestaande, het wordt ten zeerste gewaardeerd!
Als ik eens wat tijd over heb wil ik mij daar best eens opwerpen ... .
Geplaatst op 25/01/2010
Citeren
Een van de problemen met die Jommekes is dat zowat alle uitgaven van Het Volk geen isbn nummer hebben, en ook geen uitgavenummer (sla me dood - figuurlijk - maar ik weet niet hoe dat heet) met het jaartal.
't is dan moeilijk te zeggen welke uitgave eerst was. Vermoedelijk is de volgorde ongeveer:
- zwart-wit uitgave Het Volk; kopje Jommeke in zwart/with in linkerbovenhoek
- zwart-wit uitgave Het Volk; titel op blauwe achtergrond
- kleuren uitgave Het Volk; titel op gele achtergrond (mogelijk is deze uitgegeven vóór de laatste zwart-wit uitgave)
- kleuren uitgave Het Volk; titel op witte achtergrond
- kleuren uitgave Dupuis
- kleuren uitgave Mezzanine (bestaat er een album dat zowel door Dupuis als door Mezzanine is uitgegeven? En is Mezzanine overgenomen door Dupuis of gewoon een dochterfirma ervan?)
- kleuren uitgave De Ballon
En dan komt daartussen nog ergens De Stripuitgeverij. Of is dat een Nederlandse uitgave?
Een voorbeeld van de verschillende uitgaven kan je bijvoorbeeld vinden bij
De Kikiwikies.
Misschien kent iemand iemand die bij Het Volk werkt(e).
Geplaatst op 25/01/2010
Citeren
dat schaduweffectje mag precies wel van die bovenste cover gesneden worden :)
aan jommeke kan ik me helaas niet wagen. Weet er niet veel van, heb zelfs alles bij elkaar slechts een tiental albums gelezen..
Geplaatst op 25/01/2010
Citeren
Op
deze website staat wel wat info, die misschien nuttig kan zijn.
Misschien is er ergens nog wel 'n website te vinden die uitgebreid op het thema ingaat ?
Geplaatst op 26/01/2010
Citeren