reactie op reacties

Beste stripvrienden en –vriendinnen,

Toen ik na mijn pensioen een nieuwe bezigheid zocht, de strip herontdekte en zo eigenwijs was met recensies mijn mening te geven (alsof iemand daarop zat te wachten), had ik echt niet op zoveel positieve reacties gerekend. Het verbaast me echt, want zoveel verstand heb ik nog niet van strips. Ik heb wel degelijk nog een grote achterstand in te halen.

Hier past een beschaafd en oprecht ‘dank u wel’ voor zoveel vriendelijke woorden.
Geplaatst op 29/11/2009 Citeren
Hans Bekker
Geplaatst op 29/11/2009
Crew
13303
Om een goede striprecensie te schrijven hoef je niet veel over strips te weten, wel een goede smaak te hebben en goed onder woorden kunnen brengen waarom je een album goed of slecht vind. En dat kan jij blijkbaar zeer goed :)
Geplaatst op 30/11/2009 Citeren
Surya
Geplaatst op 30/11/2009
Crew
409
Amen, Ik heb vaak recensies gelezen van mensen die zogenaamd wel "experts" waren, maar die hun meningen bij lange na niet zo eloquent konden verwoorden als jij, Hans...Ga vooral zo door!!!
sennim
Geplaatst op 30/11/2009
1350
Het is altijd leuk om recensies te lezen en te toetsen aan je eigen impressie, dus laat maar komen.
Eén vraagje, vind je het erg als men je wijst op een spelfout ?
Deecee1
Geplaatst op 30/11/2009
384
Origineel geplaatst door Surya
Om een goede striprecensie te schrijven hoef je niet veel over strips te weten

Ik zou het zelfs min of meer durven om te draaien door te zeggen: om een stripkenner te kunnen worden, moet je striprecensies schrijven. Mijn theorie bij het 'verwerken' van media, of dat nu boeken, films, muziekstukken of strips zijn, is dat je je mening en ideeën erover achteraf moet verwoorden om te ontdekken wat je nu echt vindt en om jezelf te dwingen om daar steekhoudende argumenten voor te formuleren. Anders blijft alleen maar een oordeel als 'wel leuk', 'niet zo boeiend' of 'heel erg slecht' in je hoofd hangen, dat je na een tijdje nauwelijks meer kunt onderbouwen. En daarmee word je niet de nieuwe Geert De Weyer, al lees je tienduizend strips.

Dus, Hans: blijven schrijven! Zo niet voor ons, dan voor jezelf! :)
Jean-Paul
Geplaatst op 30/11/2009
Crew
7894
Volmondig eens met Surya!
Dus, met een herhaling van bovenstaande berichten, laat maar komen!
Veter
Geplaatst op 30/11/2009
Origineel geplaatst door Deecee1

Dat vindt ik zeker niet erg, want ik maak ook veel fouten. Het gebeurt mij bijna altijd dat ik na het twee tot drie keer doorlezen van een tekst, achteraf toch weer fouten ontdek.
Doe zulks beslist, want ik ben dan wel geen taalpurist, ik probeer wel een taalstylist te zijn. Ik heb echt geen lange tenen op dit gebied.
Hans Bekker
Geplaatst op 30/11/2009
1105
Origineel geplaatst door Hans Bekker
Origineel geplaatst door Deecee1

Dat vindt ik zeker niet erg, want ik maak ook veel fouten. Het gebeurt mij bijna altijd dat ik na het twee tot drie keer doorlezen van een tekst, achteraf toch weer fouten ontdek.
Doe zulks beslist, want ik ben dan wel geen taalpurist, ik probeer wel een taalstylist te zijn. Ik heb echt geen lange tenen op dit gebied.

Oesje, ik heb er twee gevonden:

"Dat vindt ik zeker niet erg" en "taalstylist".

Moet natuurlijk zijn "dat vind ik ..." en "taalstilist".

:]
Herbert
Geplaatst op 30/11/2009
Herbert, je hebt volkomen gelijk. Pure slordigheid.
Hans Bekker
Geplaatst op 30/11/2009
1350
" Het verbaasT me echt .. . " ;)
Deecee1
Geplaatst op 30/11/2009
Crew
3333
Mijn oprechte dank voor uw prachtige recensie die ik keer op keer met heel veel nieuwsgierigheid opnieuw lees!!! 8o

PURE KLASSE... :]
$tripofiel
Geplaatst op 30/11/2009
Crew
6907
Origineel geplaatst door Hans Bekker
Hier past een beschaafd en oprecht ‘dank u wel’ voor zoveel vriendelijke woorden.

Het zijn wij die jou moeten bedanken! Jouw teksten lezen is echt genieten (en vaak ook verlangen naar de aankoop van een besproken album)...
Iyo74
Geplaatst op 30/11/2009
Crew
7764
Als ik kort mag zijn en sommige mensen misschien even op de teentjes mag trappen: Ik lees raar of zelden een recensie. Alleen die van jou, beste Hans, lees ik steeds met veel plezier. Het ligt hem volgens mij in je woordkunst. 'k Weet niet wat het is, maar het leest zo vlot/leuk/lekker.
(y)
fluiten
Geplaatst op 30/11/2009
602
Ik ben het hier enigszins eens met fluiten. Om van een recensie te spreken vind ik dat de tekst toch een zekere struktuur moet hebben, en in behoorlijk nederlands gesteld moet zijn.Een "freewheeling" bespreking van de laatst gelezen strip hoort mijns inziens meer thuis in 'laatst gelezen', of als commentaar op de reeks, waar een 'chat'stijl minder stoort.
En als er ergens struktuur en mooi nederlands in zit, zijn het wel hans zijn recensies :]
Geplaatst op 01/12/2009 Citeren
ignoramus
Geplaatst op 01/12/2009
Ik zou gewoon zeggen "ga vooral verder".

en wat fouten betreft zouden we misschien een copywriter moeten zoeken die onze teksten kan verbeteren... ;-)
Geplaatst op 01/12/2009 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 01/12/2009