The Nobody

Crew
3657
Een mens is een beest. We denken dat we zo slim en anders zijn (beter) dan de dieren maar een dier doet geen wreedheden ten opzichte van zijn soort ... nog maar eens bewezen dat sommige clichés geen fabels zijn maar realiteit. Het "kuddegeest" gevoel is zo sterk, manipulatief en kan zelfs van de anders zo brave "mens" een beest maken... het typeert natuurlijk dat men in een klein gehucht alles weet, iedereen kent. Een mens is bang en cru voor datgene wat men niet kent, vreest. Iets wat niet voldoet aan "standaard" wil men weg, desnoods met geweld en of dood. Nieuwsgierigheid is het vergif van de samenleving.

Hier in deze Graphic Novel komen deze punten allemaal aanbod door de komst van een vreemdeling ... gezwachteld over zijn gehele lichaam, hij was op zoek naar rust, sereniteit zodat hij kon verder werken aan een remedie voor zijn "aandoening"
Zoals ik al kon vermoeden is de man daartoe niet geraakt doordat de buurt hem niet accepteerde en van alles in zijn schoenen schoof om hem verdacht te maken. In de middeleeuwen had hij de brandstapel al lang gezien als ketter, warlock ... Mensen zien graag tegen wie ze het hebben, wanneer men je gezicht niet kan zien denkt men automatisch dat je wat te verbergen hebt.
Wie is The Nobody ? en leeft hij nog ? ....

Een briljante kijk op het hedendaagse racisme, acceptatie, erbij horen, geen buitenbeentje zijn, afzondering = freak... word hier vertaalt door Jeff Lemire bijgestaan door zijn toonaangevende schets tekeningen. De eenvoudigheid druipt eraf maar dit is wat het album vraagt, en dat is waar Lemire een meester in is ...

I rest my case ...

Verhaal: 9,20
Tekeningen: 8,80
Geplaatst op 14/08/2009 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 14/08/2009
Crew
13303
Oei, dit album gaat over mij
- Ik heb geen TV
- Ik ben vegetarisch (en niet zo gelijk van die fakers die wel vis en kip eten, voor alle duidelijkheid: dat zijn mensen die denken dat ze vegetarisch zijn, maar dat is een misvatting)
- Ik dink geen alcohol
- Ik hou niet van voedbal of wielrennen
- Ik hou niet van commercialiteit. Vele mensen zeggen dat ook, maar ze viert wel hoogtij, dus velen are full of shit, als je het mij vraagt!
- Ik heb vreemde hobbies: strips, bordspellen, in-line skaten (wie doet dat nu nog?) en muziek maken die niemand wil horen :D

Iedereen die ik tegen kom zegt na verloop van tijd dat ik raar ben. Soms is dat positief bedoeld, soms ook niet. I don't care :D
Geplaatst op 15/08/2009 Citeren
Surya
Geplaatst op 15/08/2009
Crew
3657
Tja, nog juist de zwachtels en ... :D
Alcohol is ook voor mij niet besteed, en die rare hobby´s heb ik ook.
T.V heb ik maar kijk ik niet naar (hoe zou dat komen :D )
Geplaatst op 15/08/2009 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 15/08/2009
Origineel geplaatst door Surya
- Ik heb geen TV
- Ik ben vegetarisch (en niet zo gelijk van die fakers die wel vis en kip eten, voor alle duidelijkheid: dat zijn mensen die denken dat ze vegetarisch zijn, maar dat is een misvatting)
- Ik dink geen alcohol
- Ik hou niet van commercialiteit. Vele mensen zeggen dat ook, maar ze viert wel hoogtij, dus velen are full of shit, als je het mij vraagt!
- Ik heb vreemde hobbies: strips, bordspellen, in-line skaten (wie doet dat nu nog?) en muziek maken die niemand wil horen :D

Iedereen die ik tegen kom zegt na verloop van tijd dat ik raar ben. Soms is dat positief bedoeld, soms ook niet. I don't care :D

Ben jij ook ze eentje... ;-)
we hebben wel TV maar die is niet voor mij besteed enkel als ik eens een film wil kijken samen met mijn vrouwtje.
Vegetarisch ben ik niet en denk dat ik dat ook niet ga worden, heb wel respect voor mensen die het wel kunnen en het ook goed doen...
Wielrennen begrijp ik niet. Dat is zoals een marathon lopen. Met honderden/ duizenden vertrekken om proberen eerst te zijn...

Commercie is een deel van mijn dagtaak dus daar ga ik niet verder op in.
je hobby's zijn zeker niet vreemd voor 2% van de wereld bevolking... ik heb er nog andere waar de mensen, die mij kennen, ook van opkijken, fotografie (dan bekijken ze je raar... jij foto's maken, cool??). En verder een vreemde passie voor alles wat met PC's te maken heeft... ik voel me al bijna een nerd.

Hulde aan de rare mensen in deze wereld. Zij zijn dan ook de meest creatieve op een of andere manier...

BTW in de preview van Sweet tooth wordt het hoofd van een van die jagers er gedeeltelijk af geknald en later als hij op de grond ligt is dat weer volledig... hoe heet zo iets ook weer... ze hebben die term ook in films?
Geplaatst op 17/08/2009 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 17/08/2009
364
Origineel geplaatst door Royale de luxe

BTW in de preview van Sweet tooth wordt het hoofd van een van die jagers er gedeeltelijk af geknald en later als hij op de grond ligt is dat weer volledig... hoe heet zo iets ook weer... ze hebben die term ook in films?

een fout??
Geplaatst op 17/08/2009 Citeren
voske44
Geplaatst op 17/08/2009
481
Ik heb ook The Nobody gelezen. Weer een sterk verhaal van Lemire, al heeft het niet de emotionele euh... reikwijdte van Essex County. Zeer goed, zeer mooie tekeningen ook. Aanrader.
Geplaatst op 04/09/2009 Citeren
Waldorf
Geplaatst op 04/09/2009
Crew
3657
Wie Sweet Tooth wel eens ziet zitten hier de Preview van het tweede Issue

Sweet Tooth #2
Geplaatst op 27/10/2009 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 27/10/2009
1739
Origineel geplaatst door voske44
Origineel geplaatst door Royale de luxe

een fout??

Op IMBD noemen ze het goofs. Volgens mij wordt elders de term fluke ook wel gebruikt...
De goofs worden ook opgedeeld in bv. continuity of factual.

Prachtig voorbeeld vind ik nog steeds de scene waarin rond de cockpit van een straaljager wordt gefilmd. Van de ene zijde zie je dat het 'n éénzitter is, vervolgens gaat de camera voorlangs en tegen dat we aan de andere kant zijn beland is het vliegtuig 'n tweezitter geworden! :D Heerlijk!
Ben alleen vergeten welke film dat was...
mi-jah
Geplaatst op 27/10/2009
1739
Origineel geplaatst door Surya
- Ik heb geen TV
- Ik dink geen alcohol

Volgens mij zijn de meeste leden hier wel ietwat 'raar'...
Strips zijn nu eenmaal niet de meest doorsnee hobby.
'Nerdy' geldt misschien voor ons allen wel een beetje, maar ik schaam me daar totaal niet voor. Bijna al mijn hobbies hebben wel een behoorlijk 'nerd'-element, so what...?
Als ieder nu eens wat meer doet wat ze echt leuk en fijn vinden, in plaats van continu op anderen te letten en zich in bochten te wringen om maar op anderen te lijken en mee te kunnen lopen en niet 'apart' gevonden te worden, dan zou de wereld er vanzelf een stuk leuker, beter en gezelliger op worden...
Voor mijn 'nerdy' hobbies: check mn profiel! ;)

Edit: Oh ja, en toch heb ik ook nog zoiets als vrienden! :P
mi-jah
Geplaatst op 27/10/2009
Crew
3657
Geplaatst op 28/10/2009 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 28/10/2009