Civil War probleem

hallo iedereen,

zelf ben ik nog maar net begonnen aan comics (100 Bullets, ...) en Civil War van Marvel lijkt me ook erg aantrekkelijk. Ik had al de 1ste TPB van CW en zo pas heb ik me ook Civil War : Iron Man aangeschaft.

Aangezien Civil War een briljante crossover van andere reeksen is, vormt dat ook een probleem voor de databank. Enerzijds is er blijkbaar een aparte Civil War : X-Men reeks, anderzijds steken er andere albums van de cyclus bij de hoofdreeks zelf.

Is er een manier om alle Civil Wars bij elkaar in één reeks te steken? Of is dat tegenstrijdig met de andere reeksen? ?(
Geplaatst op 26/05/2009 Citeren
belgianbingo
Geplaatst op 26/05/2009
Crew
1156
Ik denk dat het zo zit :
Er is de mini-serie Civil War (het eigenlijke "hoofd"verhaal)
Er is de mini-serie X-men : Civil War
De andere verhalen (oa Wolverine, Iron Man,...) zijn gewoon in hun lopende reeksen verschenen en niet als aparte reeks, en worden bijgevolg geplaatst in de gewone serie
Juist ?
Project_Z
Geplaatst op 26/05/2009
Crew
1519
Origineel geplaatst door Project_Z
Ik denk dat het zo zit :
Er is de mini-serie Civil War (het eigenlijke "hoofd"verhaal)
Er is de mini-serie X-men : Civil War
De andere verhalen (oa Wolverine, Iron Man,...) zijn gewoon in hun lopende reeksen verschenen en niet als aparte reeks, en worden bijgevolg geplaatst in de gewone serie
Juist ?

Het is zoals Marvel het in zijn (altijd aanwezige) verwarring heeft uitgegeven.
De hoofdreeks Civil War is een aparte reeks.
Daarnaast hebben ze (als gewoonlijk) weer een hoop afgeleide series uitgegeven, zoals X-Men: Civil War en die horen weer bij hun eigen reeksen thuis.
En daarnaast hebben we nog een behoorlijk aantal One-Shots en Tie-ins die ook onder hun eigen reeksen zullen moeten staan.
Een andere manier is er denk ik niet om de invoer en overzichtelijkheid van de database goed te houden.
Maar als je alle gerelateerde reeksen wilt vinden is dat alsnog mogelijk. Gezien het feit dat deze allen "Civil War" in de reeks- of issue-titel hebben staan krijg je bij het opzoeken van CIVIL WAR dus een overzicht van alles wat in de database zit met die naam en heb je ze toch enigszins bij elkaar.

:)
cuppenh
Geplaatst op 26/05/2009
Crew
3657
De enige oplossing dat ook door andere databanken gebruikt wordt:
- bij de Issues de "Story arcs" vermelden en dit met links zodat je kan zien welke albums er ook onder vallen.
- Zoveel mogelijk vermelden welk Issue- Reeks waar op volgt... (ook met links)

Zo is dat niet alleen met Civil War maar ook met Dark Reign en War of Kings om er maar twee op te noemen.

Bij Strips wordt er gecatologiseert met reeksen en Collecties...
Eigenlijk wordt er bij Marvel comics gecatologiseert met reeksen (Hoofdreeksen, One-shots, Mini series, limited series, specials ... ) en op verhaallijnen (Story Arcs)

:)
T.I.A
Geplaatst op 26/05/2009
Crew
13303
Ik zal er eens over denken hoe we dit best oplossen
Geplaatst op 03/06/2009 Citeren
Surya
Geplaatst op 03/06/2009