aanpassingen en aanvullingen

Crew
4173
Even in mijn collectie gedoken voor verdere aanvullingen...

1 Miserable on 34th Street
Back cover : Barry Caldwell
Back cover colors : Laura Allred

2 Santa's Little Hellion
De Alex Ross variant bestaat niet apart; dit is de flip cover

A1 Issue 1
Titel is "A very special Jingle Belle Special"

A2 Issue 2
Titel is "Belle's Beaus"
Inking : Jose Garibaldi
Inking : J. Bone

S1 Naughty & Nice
Dit is niet S1 maar TPB1; "Oni Double Feature #13" kan eigenlijk beschouwd worden als S1
De Opmerking inhoud kan dan beter gespecifieerd worden als:
"Verzamelt de Oni comics "Miserable on 34th street" (1), "Santa's little Hellion" (2) en Oni Double Feature #13 (S1)"
(de term "delen 1-2" is m.i. te onspecifiek voor de ingewikkelde structuur van deze reeks)
Als Oni Double Feature een aparte reeks wordt, moet de (S1) in de opmerking wel verdwijnen. Hierdoor verandert wel de nummering van alle "S-uitgaven" (of je kan ook S1 leeg laten).
Het isbn nummer is ook nog 1929998082.

S2 Jingle Belle's All Star Holiday Hullabaloo
De cover is niet van Lynn Naylor, maar van Frank Cho met inkleuring door Laura Allred.
De back cover is wel door Lynn Naylor.
Indien gewenst kan bij de inhoud de auteur van elk vehaal vermeld worden, laat maar weten, dan specifieer ik dat wel.
Deze strip telt trouwens 48 pagina's.

S3 The Mighty Elves
32 pagina's
Arthur Dela Cruz heeft niet mee de cover getekend, maar wel ingekleurd.
James Lucas Jones is co-editor

S4 Jubilee
Telt maar 32 pagina's (36 is als je de cover meetelt)
Sergio Aragonés is geen scenarist van deze strip, maar wel tekenaar en inkter.
Steve Rolston is ook co-scenarist (van 'Jingle Belle Jubilee')
De cover is getekend door Ronnie Del Carmen.

S5 Winter Wingding
Strip telt 32 pagina's.
De cover is van Chynna Clugston-Major

INT S1 Jingle Belle's Cool Yule
Dit is niet "INT S1" maar "TPB2" (Naughty & nice is TPB1)
Het isbn nummer is 1929998368.
De inhoud bevat niet enkel de 3 genoemde comics, maar ook wat extra's. De volledige inhoud is:
Bevat volgende verhalen:
"A Carol's Christmas" (Paul Dini / Bill Morrison / Mike DeCarlo)
"That Olde Christmas Spirit" (Paul Dini / J. Bone)
"Visions of Sugar Plums" (Paul DIni / Shane Glines / Stephen DiStefano)
"Blue Belles" (Chynna Clugston-Major)
"Belle's Belles" (Mark evanier / Sergio Aragonés)
"The mighty Elves" (Paul Dini / J. Bone)
"Jingle Belle Jubilee" (Paul Dini / Rolston / DeCarlo / Morrisin / Bone)
"Polly Green Story" (Dan DeCarlo / Bill Morrison)
"Ida Red of Mutant Texas" (Paul Dini / Barry Caldwell)
"Online comic strips" (Paul Dini / Barry Caldwell)
"Coal Comfort" (Paul Dini / Jeff Smith)
"Treats" (Jill Thompson)
"Belle of the Brawl" (Paul Dini / Stephen DiStefano)
(ter info, de verhalen "Polly Green Story", "Ida Red of Mutant Texas", "Online comic strips" en "Belle of the Brawl" kwamen niet voor in de vermelde comics)
Door het hoger aantal verhalen, moeten volgende functies nog toegevoegd worden:
Scenario:Steve Rolston
Tekeningen:Barry Caldwell
Inkting:Barry Caldwell
Inkting:Stephen DeStefano
Inkting:Bill Morrison
Inkting:Steve Rolston
Inkting:Jill Thompson
Lettering:Karen Bates
Lettering:Steve Hamaker
Lettering:Jared Jones
Lettering:Sean Konot
Lettering:Steve Rolston
Lettering:Jill Thompson

't is een hele boterham, maar daarmee is het volledig in orde.
Geplaatst op 11/03/2009 Citeren
woelfie
Geplaatst op 11/03/2009
Crew
7894
In mijn logica hebben de losse albums die niet bij de genummerde reeksjes horen, een S-nummer gekregen in volgorde van uitgave. De INT S bundelt een aantal van die S-albums. Maar goed, als jij denkt dat dit correcter is, zal ik ze wijzigen.

De "delen 1-2" in Naughty & Nice zijn de delen 1-2 zoals ze bij ons op de site staan, zou dus eigenlijk voor geen verwarring kunnen zorgen, maar ik wil er wel de titels bijzetten.

Oni Double Feature is een aparte reeks, volgens mij zitten daar telkens verschillende verhalen in, dat ene nummer kan je dus niet hier onder zetten.

(Het gaat hier over de reeks Jingle Belle)

Enkele aanpassingen gedaan, de rest volgt later, database zit weer vast...
Veter
Geplaatst op 11/03/2009
Crew
7894
Rest van de correcties en aanvullingen is ook gebeurd.
Veter
Geplaatst op 11/03/2009
Crew
3657
INT S1 Jingle Belle's Cool Yule Dit is niet "INT S1" maar "TPB2" (Naughty & nice is TPB1)

Dit moet ik toch tegen spreken, gebundelde TPB/INT van 1,2,3 is automatisch INT1 of TPB1
Als er een bundeling is van A1,A2 enz is dit normaal INTA1 of TPBA1 zo staat elke INT/TPB onder de desbetreffende Issues, zie she hulk voor voorbeeld, daar staat elke INT onder de gebundelde issues

Dus hier zou dat INT1 en INTS1 moeten zijn zodat ze bij hun gebundelde Issues staan...

Waaron INT, omdat die rechtsreeks onder de reeks komt en niet als TPB onderaan de lijst...

;)
T.I.A
Geplaatst op 11/03/2009
Crew
4173
Origineel geplaatst door T.I.A
INT S1 Jingle Belle's Cool Yule Dit is niet "INT S1" maar "TPB2" (Naughty & nice is TPB1)

Dit moet ik toch tegen spreken, gebundelde TPB/INT van 1,2,3 is automatisch INT1 of TPB1
Als er een bundeling is van A1,A2 enz is dit normaal INTA1 of TPBA1 zo staat elke INT/TPB onder de desbetreffende Issues, zie she hulk voor voorbeeld, daar staat elke INT onder de gebundelde issues

Dus hier zou dat INT1 en INTS1 moeten zijn zodat ze bij hun gebundelde Issues staan...

Waaron INT, omdat die rechtsreeks onder de reeks komt en niet als TPB onderaan de lijst...

;)

Dat had ik dus volledig verkeerd begrepen.
In dat geval is het:
* "Naughty & nice" --> INT1 of TPB1 (bundelt 1, 2 en nog iets apart)
* "Cool Yule" --> INT S1 of TPB S1 (bundelt S2, S3 en S4)
* "Jingle Belle" (nog in te voeren) --> INT A1 of TPB A1 (bundelt de comics A1 tot A4)
Nu enkel nog het verschil te weten komen tussen INT en TPB (semantische gezien is het wel INT1 en INT A1, maar niet INT S1 omdat niet alle S-comics gebundeld worden/zijn).

En nog een extra vraagje over deze reeks: er bestaat ook nog een extra "bundel", 'Dash away all'. Volgens sommige sites is dit de derde TPB (96 pagina's, dus dik genoeg om als TPB aanzien te worden), volgens andere een one-shot (want een nieuw en apart verhaal). Welk nummer moet dit krijgen?

En als laatste, door "Bericht plaatsen" te kiezen in het reeksscherm dacht ik dat de reeksnaam wel op het forum overzicht zou staan, quod non.
Geplaatst op 12/03/2009 Citeren
woelfie
Geplaatst op 12/03/2009
Crew
7894
Normaal gezien moet wel degelijk de reeksnaam vermeld worden in het overzicht, tenzij je eerst op 'voorbeeld' geklikt hebt. Door een of andere reden gaat die reekstitel dan verloren.

INT wil niet zeggen dat alle delen er moeten instaan. Enkel dat het een bundeling is van een aantal delen. Net zoals TPB dus, of OM(nibus).

En 'Dash away all' zit er al tussen. Ook eentje die ik in volgorde van uitgave er tussen geplaatst had.
Geplaatst op 12/03/2009 Citeren
Veter
Geplaatst op 12/03/2009
Crew
4173
Bedankt
Ik zal mijn best doen om dat allemaal te onthouden bij de volgende 1000 entries :D
Geplaatst op 13/03/2009 Citeren
woelfie
Geplaatst op 13/03/2009
Crew
4173
Origineel geplaatst door Veter
En 'Dash away all' zit er al tussen. Ook eentje die ik in volgorde van uitgave er tussen geplaatst had.

Juist, die had ik overgeslagen.
Dit album telt dus 136 pagina's (geen 96 zoals boven vermeld) en het isbn nummer is 1929998619.
woelfie
Geplaatst op 13/03/2009
Crew
7894
Bedankt voor de info.
Veter
Geplaatst op 13/03/2009