De cover op de site voor de Adhemar trilogie is volgens mij een voorlopige vóór de publicatie.
De echte heeft de naam "
De Adhemar-trilogie" en niet "Adhemar-trilogie"
De juiste cover kan je
hier vinden.
Het isbn nummer is trouwens 978 9002 22557 4, het album is SC en niet HC, gedeeltelijk in zwart-wit (De zoon van Nero) en de cover is getekend door Dirk Stallaert.
Dit alles uiteraard onder voorbehoud dat er wer degelijk een HC bestaat, waarvan ik het bestaan tot nu toe echter nog niet heb kunnen verifieren.
Tenslotte nog de covertekst:
"De Adhemar-trilogie is een verzameling van de volgende verhalen:
De zoon van Nero, De Adhemar bonbons, Wondeboy.
De geniale zoon van Nero sprak al vanaf de eerste dag dat hij geboren was en toen hij drie was vertrok hij om aan de universiteiten van Cambridge en Oxford te studeren. Hij is een briljant uitvinder, vooral van medicijnen en raketten, en staat zijn vader altijd bij op diens vele avonturen."
En nu we toch bezig zijn, nog wat info over de
Clo-Clo trilogie:
De cover lijkt mij ook getekend te zijn door Dirk Stallaert, maar dat staat niet in het album vermeld.
Het isbn nummer is 9002 21923 7.
De covertekst luidt:
"Deze Nero-trilogie os opgedragen aan de in alle opzichten unieke zoon van meneer en madam Pheip.
Jean-Claude, Clo-Clo pour les dames, kan net als Adhemar praten van bij zijn geboorte. De driftige kleuter zal in de loop der jaren nog dikwijls de hoofdrol opeisen in de Nero-verhalen en Nero en de zijnen meeslepen in de meest hachelijke avonturen.
Deze verzamelaar bevat naast enkele infopagina's ook een reproductie van de geboortekaart van Clo-Clo."