vreemd dat de laatste 2 vierdelige reeksen zijn. Degene die we zoeken is ook een vierdelige reeks :-)
Ondanks het feit dat het een klassieker van het stripverhaal is, maakt het feit dat ie nooit vertaald is, het er weliswaar niet gemakkelijker op.
En nu merk ik hier net dat de reeks hier op stripinfo niet correct is. Er mankeert een album, en er staat een ander teveel, althans volgens bedetheque.com. :rolleyes:
De tips die naar albumnummers verwijzen, verwijzen naar bedetheque.
'k zal het vanavond ff op een rijtje zetten
Geplaatst op 24/11/2009
Citeren
Met tip 4 en 5 zou
dit misschien kunnen?
Edit: Laat maar, 4-delige reeks, zie ik net...!
Geplaatst op 24/11/2009
Citeren
Volgens mij is het
Lone Sloane...?
Op
bedetheque is de volgorde iig anders, en klopt tip 5 ineens wel heel letterlijk! :]
Geplaatst op 24/11/2009
Citeren
Op basis van de laatste 2 tips (ondertussen eigenlijk al tip 6), kan dat kloppen. En Druillet heeft ook een album van Umberto Eco (Stelle et Stellettes) geïllustreerd.
Ik heb nochtans geen enkele link naar "Den afgrond", de Provence, of de meneer met de krollekes.
Geplaatst op 24/11/2009
Citeren
Origineel geplaatst door woelfie
Ik heb nochtans geen enkele link naar "Den afgrond", de Provence, of de meneer met de krollekes.
Nee, die snap ik ook nog niet helemaal... Als mijn oplossing de goede is, zou ik die dan ook nog graag uitgelegd zien... ;)
Geplaatst op 24/11/2009
Citeren
lone sloane is helemaal correct :D
tip 1 is de ingang van la cathedrale d'images, waar in 2000 een show was geprogrameerd gebaseerd op lone sloane ( Le Vaisseau Fantastique ).
tip 2 : druillet is de tekenaar van de affiche.
tip 3 : de nobele onbekende is Sir Hans Sloane, en 3b is een pleintje in London genaamd Sloane square ( vernoemd naar bovenstaande heer )
tip 4 : Druillet is mede oprichter van Les Humanoïdes Associés ( alhoewel er slechts 2 herdrukken uit de Sloane reeks hier verschenen zijn.)
tip 4 ( moest dus eigenlijk idd tip 5 zijn ) : het eerste deel ( dat wel op bedetheque staat maar niet hier ) heet "le mystere des abimes"
tip 5 : idd 6 voyages -> deel 2 op bedetheque, deel 1 hier.
gefeliciteerd mi-jah, aan jou de volgende.
Geplaatst op 24/11/2009
Citeren
BTW, wat doen we met de reeks hier ? Ik wil het eerste deel wel opladen, maar volgen we bedetheque of niet ?
Geplaatst op 24/11/2009
Citeren
Origineel geplaatst door ignoramus
tip 4 ( moest dus eigenlijk idd tip 5 zijn ) : het eerste deel ( dat wel op bedetheque staat maar niet hier ) heet "le mystere des abimes"
Voor de Nederlandse lezertjes onder ons: "Het mysterie van de afgronden", dus. :D
Geplaatst op 24/11/2009
Citeren
BTW, wat doen we met de reeks hier ? Ik wil het eerste deel wel opladen, maar volgen we bedetheque of niet ?
Ik had die intussen al aangepast hoor. :)
http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=3014Bedetheque slaat ze ook wat door elkaar vrees ik.
Albin Michel heeft in 2000 vier delen heruitgegeven als nummer 1-4 (en ook een verzamelbox met deze delen als 'integrale' ):
- Les 6 voyages de Lone Sloane
- Delirius
- Gaïl
- Chaos
Bij BDth staat de verzamelbox bij Slone Sloane, maar wordt Gaïl een aparte reeks als oneshot.
Ik heb ze nu allemaal bij elkaar gehouden, met 'Le mystère des abîmes' als deel 0.
Ik hoop dat dit tot ieders tevredenheid is. :)
Geplaatst op 24/11/2009
Citeren
In de stripwereld vind je ze in alle soorten en maten...
Meestal hebben ze de oplossing, soms ook niet...
Wie vind hier de oplossing?
Een heuse
stripkruiswoordpuzzel!
Vind de juiste persoon door de letters in de groene vakjes te combineren...Mocht dit te moeilijk blijken, dan zal ik wat van de volgorde van die letters gaan verklappen. ;)
Gemaakt in excel (ik ben niet zo'n compu wizard die daar iets chiquers van weet te maken!), en
hier te downloaden.
Hieronder een onvolledige screenshot om de nieuwsgierigheid te wekken... :P
http://94.100.121.35/797400001-797450000/797424101-797424200/797424193_6_7AmI.jpegVeel succes en plezier allemaal! :D
Geplaatst op 26/11/2009
Citeren
Zo'n zonde om dat meteen op te lossen. Ik wacht in ieder geval minstens 24 uur voor ik een poging waag, zodat ook anderen kunnen meepuzzelen. :D
Geplaatst op 26/11/2009
Citeren
tot mijn schande zijn er vier heren die ik niet meteen herken
edit: 3 :)
Geplaatst op 26/11/2009
Citeren
BINGO 8)
ik vond al dat ik opvallend weinig klinkers had :D
Geplaatst op 26/11/2009
Citeren
Had ik m toch moeilijker moeten maken? ;(
Ehm... misschien een goed idee om me een PM te sturen met de oplossing, zodat er nog wat tijd is om te puzzelen, maar ik wel alvast de winnaar kan uitroepen...?
Geplaatst op 26/11/2009
Citeren
De oplossing heb ik, maar ik mis nog vier professoren in het kruiswoord :(
Geplaatst op 26/11/2009
Citeren
De oplossing heb ik, maar ik mis nog vier professoren in het kruiswoord :(
ik mankeer er nog 2 (en eentje twijfel ik aan, maar die klopt wel qua letters)
Geplaatst op 26/11/2009
Citeren
Zowel cuppenh als pope hebben me al het juiste antwoord kunnen melden, en aangezien cuppenh als eerste liet blijken het te weten, mag hij de volgende opdracht gaan verzinnen...
Ik ga zo een PM opstellen met de oplossingen, zodat de eventuele puzzelaars nog wat tijd hebben voordat de antwoorden openbaar worden... ;)
Hopelijk hebben jullie hier toch nog wat plezier aan gehad... :)
Geplaatst op 26/11/2009
Citeren
Dan zal ik eens gaan nadenken welke vraag ik nu weer zal stellen. Na zo'n spetterende puzzel moet ik toch ook iets visueel in elkaar steken en de geheugencellen teisteren. 8)
Ik zal er eens over slapen....
Geplaatst op 27/11/2009
Citeren
Waar anderen slechts een klein deel van een plaatje laten zien, geef ik in mij gulheid ruim 4% van het verhaal te bekijken. En de vraag is, als altijd bij mij, heel simpel: wat is de titel van het verhaal waaruit dit fragment gehaald is?
http://img4.imageshack.us/img4/8962/mich1.jpghttp://img37.imageshack.us/img37/6818/mich2.jpg ?(
Geplaatst op 27/11/2009
Citeren
Helaas is dit niet de titel van het verhaal. Goed geschoten, maar jammer genoeg mis.
Geplaatst op 27/11/2009
Citeren
iets als tante zenobie en de spookauto's?
allez; 'prudence petitpas et les voitures fantômes' en français, mais je ne sais pas comment on a traduit ça
Geplaatst op 27/11/2009
Citeren
Het is officieel "De spookwagens" maar auto<->wagen, allee, dit punt scoor je nu wel.
in dit album dusProficiat. En volgende vraag....
Geplaatst op 27/11/2009
Citeren
Worden wij hier op een zijspoor gezet door overduidelijke hints naar Michel Vaillant in de platen?
Vaillant en Warson zijn daar twee van de hoofdpersonen, en ook de auto's moeten ons dat doen geloven...
Maar Graton tekent strakker, of dit moet heel oud werk van m zijn, maar toen had ie Warson nog niet bedacht, lijkt me...
De figuren als de toeschouwer en de agent doen me stevig aan Peyo denken, Derib of Walli zouden ook kunnen...
Zelfs Walthéry schoot even door mn gedachten.
Het voelt wel als jaren 50/60, of is dat misschien ook een valkuil?
Aaaaahhhhhh!!! Ik weet t niet!!! Ik speur nog wat verder...
EDIT: ...ehm... iets te lang zitten zoeken terwijl ik dit bericht open had staan... :D
Geplaatst op 27/11/2009
Citeren
Origineel geplaatst door mi-jah
Worden wij hier op een zijspoor gezet door overduidelijke hints naar Michel Vaillant in de platen?
Een zijspoor van formaat zelfs. Ik had gehoopt iedereen daarmee flink de verkeerde kant op te sturen. Is helaas niet gelukt, dus :D
Geplaatst op 27/11/2009
Citeren
Origineel geplaatst door cuppenhOrigineel geplaatst door mi-jah
Een zijspoor van formaat zelfs. Ik had gehoopt iedereen daarmee flink de verkeerde kant op te sturen. Is helaas niet gelukt, dus :D
Pope is daar een kraan in! (zie de laatste paar quizvragen!) :( ;)
Geplaatst op 27/11/2009
Citeren
maar nu moet ik dus wel weer een vraag bedenken begot
morrege dat ik het zeker zal doen
Geplaatst op 28/11/2009
Citeren
morrege zeker voor de noen!
Als alles nu al is gedaan,
heeft het geen zin meer te bestaan...
:))
Geplaatst op 28/11/2009
Citeren
overmorrege it was :)
maardus, nieuwe opgave: ik zoek een reeks, en dit is de eerste tip
http://i45.tinypic.com/29osk6d.jpg(een tweede volgt als ik daar zin in heb, mogelijks heel snel, mogelijks wat minder :D )
Geplaatst op 30/11/2009
Citeren
Tja... Even wat overdreven obvious gokken:
The Beatles? :D
Geplaatst op 30/11/2009
Citeren
ik ga er maar meteen een tweede tegen gooien, want hiermee alleen kan er natuurlijk nog veel te veel..
tip 2:
http://i47.tinypic.com/10gfq86.jpg
Geplaatst op 30/11/2009
Citeren
Een voorzichtig, eerste gokje, zo'n glijdertje langs de bil ... 8)
Deze ?
Geplaatst op 30/11/2009
Citeren
elaas, elaas
en op die vreemde metafoor die u hier gebruikt, wil ik zelfs niet reageren
Geplaatst op 30/11/2009
Citeren
ewel, waar zitten de quizzerkes?
Geplaatst op 01/12/2009
Citeren
Ik zit op een dood spoor... :O
Maar zoek verder??? ?(
Geplaatst op 02/12/2009
Citeren
Ik kan er ook nog weinig mee... :(
Slaan de tips op de delen in de reeks, of is dat weer n te grote aanwijzing op zich? ;)
Geplaatst op 02/12/2009
Citeren
goh, niet echt, maar ook weer niet echt niet :D
second, ik zal er nog eens een tipje bijgooien
Geplaatst op 02/12/2009
Citeren
Poeh hee, allemaal klassiekers...
Met Lennon wordt tot noch toe de datumgrens op 8 december 1980 gesteld, de rest is (veel) ouder...
Ik gooi er nog ff een wilde gok in met
Paling en Ko... Die hebben toch zowat alles al meegemaakt... :P
Geplaatst op 02/12/2009
Citeren
Origineel geplaatst door mi-jahPoeh hee, allemaal klassiekers...
Met Lennon wordt tot noch toe de datumgrens op 8 december 1980 gesteld, de rest is (veel) ouder...
Ik gooi er nog ff een wilde gok in met
Paling en Ko... Die hebben toch zowat alles al meegemaakt... :P
helaas... helaas...
terzijde: ik weet niet in hoeverre de heer connery het appreciëert dat u hem al minstens 30 jaar dood schat 8)
Geplaatst op 02/12/2009
Citeren
Origineel geplaatst door the pope
terzijde: ik weet niet in hoeverre de heer connery het appreciëert dat u hem al minstens 30 jaar dood schat 8)
Ik bedoelde dus dat van toen de beste man nog als 007 over het witte doek drentelde! ;) :D
Geplaatst op 02/12/2009
Citeren
't zit zo allemaal een beetje in de Brits - Amerikaanse stream ( Britten die het in Amerika zoeken) ? ??
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/36/Laurel_Hardy_dancing2.gif
Geplaatst op 02/12/2009
Citeren
Extra tip: de foto's staan in de eerste plaats voor wie/wat er op staat, ze staan dus niet symbool voor één of andere vage categorie van mensen of dergelijke.
Geplaatst op 02/12/2009
Citeren
nein
(ja ik dacht ik ga er nog ns ene tussensteken die wat langer kan duren :D )
Geplaatst op 02/12/2009
Citeren
Tiptaptoptijd!
Tip 1:
http://i45.tinypic.com/29osk6d.jpgTip 2:
http://i47.tinypic.com/10gfq86.jpgTip 3:
http://i49.tinypic.com/2h3afeq.jpgTip 4:
http://i49.tinypic.com/s4qm8k.jpgExtra tip: de foto's staan in de eerste plaats voor wie/wat er op staat, ze staan dus niet symbool voor één of andere vage categorie van mensen of dergelijke.
Tip 5:
http://i49.tinypic.com/6zpz6q.jpg
Geplaatst op 03/12/2009
Citeren
Ik zie John Lennon, Sean Connery alias James Bond, Monster van Frankenstein, Den dikken en den dunnen ofte Stan & Laurel en nu Kirk Douglas ... hebben ook allen iets met film te maken ...
Star Wars :(
Geplaatst op 03/12/2009
Citeren
hoewel de tip van vandaag misschien al wel significant is, vermoed ik dat die van morgen wel eens voor de nodige aha-erlebnis zou kunnen zorgen.
alleen twijfel ik nog een beetje welke tip ik morgen ga geven :D
Geplaatst op 03/12/2009
Citeren
Ik zie momenteel maar één verbindingslijntje tussen die tips en dat is "film".
Dan zal ik eens lekker uithalen uit de diepten van mijn geheugen en zeggen dat de bedoelde reeks
Film classics is. :P
Geplaatst op 03/12/2009
Citeren
Volledig uit de lucht gegrepen, maar wie weet...
Donjon monsters ?
En terzijde, het monster van Frankenstein is uiteraard
Boris Karlov
Geplaatst op 03/12/2009
Citeren
nog steeds geen sigaren...
Geplaatst op 03/12/2009
Citeren
Origineel geplaatst door the pope
hoewel de tip van vandaag misschien al wel significant is, vermoed ik dat die van morgen wel eens voor de nodige aha-erlebnis zou kunnen zorgen.
alleen twijfel ik nog een beetje welke tip ik morgen ga geven :D
Die figuren hebben misschien in een bepaalde stripreeks cameo's gedaan, je weet wel, korte verschijningen van enkele plaatjes?
Geplaatst op 04/12/2009
Citeren
Geplaatst op 04/12/2009
Citeren
Tis just! Dat belletje in mijn hoofd had wel harder mogen rinkelen .... Mooie vraag!
Geplaatst op 04/12/2009
Citeren
Geplaatst op 04/12/2009
Citeren
Prachtig! Origineel ook! 'k Ben 't weer vééééél te ver gaan zoeken. ;(
Geplaatst op 04/12/2009
Citeren