HALMAR / KARL the VIKING

20
Ik heb een vraagje ...

Ik heb de gegevens voor de reeks "KARL the VIKING - The Collection - delen 1-2-3-4" ingegeven.

Nu merk ik - per ongeluk - dat deze bij de reeks HALMAR zijn "terecht gekomen". Ik heb hieromtrent enkele opmerkingen :

1) de kartonnen box vermeld wel degelijk "KARL the VIKING" - evenals de kaften van de 4 delen. In de strips wordt het hoofdpersonage ook steevast als dusdanig genoemd

2) als ik zoek ben naar de strip op de site zoek ik toch automatisch naar "KARL the VIKING", maar dan krijg ik als vermelding dat die reeks niet bestaat

3) onder de naam "HALMAR" zijn er blijkbaar minder verhalen uitgegeven dan ik in deze box aantref - toch zeker in het nederlands

4) de uitgever maakt kenbaar in zijn voorafgaande teksten dat hij gekozen heeft voor de meest passende naam - en deze is duidelijk "KARL the VIKING"

5) waarom kunnen beide namen eventueel niet gebruikt worden ?

?(
Geplaatst op 05/11/2008 Citeren
Delfeno
Geplaatst op 05/11/2008
Crew
7894
Als je zoekt op "Karl the Viking" kom je wel degelijk terecht op de pagina van Halmar / Karl the Viking.
Ik had bij Halmar de alternatieve titel "Karl the Viking" toegevoegd. Dat is dezelfde figuur. In de eerste uitgave van Oberon hebben ze hem om een of andere reden Halmar genoemd, maar het blijft dezelfde figuur uit dezelfde verhalen. In het Frans heet hij trouwens "Erik le Viking".
Zie ook het antwoord van sennim in deze post
Geplaatst op 05/11/2008 Citeren
Veter
Geplaatst op 05/11/2008