Kunnen de Franse covers van uitgeverij Vents d'Ouest verwijderd worden en vervangen door degenen die
hier te vinden zijn, ze zijn duidelijker en ook zonder de reclame sticker.
Ik wil ze ook wel uploaden, indien dat makkelijker is...
Geplaatst op 30/09/2008
Citeren
Zo een enorm verschil is dit nu ook weer niet, maar de minste verbetering is een verbetering. ;)
Edit: in feite heb je gelijk. Die reclame was er sterk over.
Geplaatst op 30/09/2008
Citeren
Tja, ze worden zo uitgegeven he. Voor veel verzamelaars is dat blijkbaar belangrijk. Er werd in het verleden al gevraagd om covers mét sticker te plaatsen of te vermelden dat de 1ste druk zo'n soort sticker meekreeg... :)
Geplaatst op 30/09/2008
Citeren
Origineel geplaatst door Veter
Tja, ze worden zo uitgegeven he. Voor veel verzamelaars is dat blijkbaar belangrijk. Er werd in het verleden al gevraagd om covers mét sticker te plaatsen of te vermelden dat de 1ste druk zo'n soort sticker meekreeg... :)
Volledig mee eens, als een eerste druk met sticker/reklame/actie (voorbeeld stickers/kaarten enz) wordt uitgegeven is het zo...
Geplaatst op 30/09/2008
Citeren
Origineel geplaatst door T.I.AOrigineel geplaatst door Veter
Volledig mee eens, als een eerste druk met sticker/reklame/actie (voorbeeld stickers/kaarten enz) wordt uitgegeven is het zo...
Niet mee eens. Een cover moet gepubliceerd worden zoals de tekenaar het wou en niet met die vervelende publiciteitstikkers op. Zelf gaan die er bij mij direct af. Dit ontsiert de cover enorm. X(
geen probleem met een vermelding hieromtrent, natuurlijk. 8)
Geplaatst op 30/09/2008
Citeren
Ik denk dat die stickers alleen nuttig kunnen zijn om bijvoorbeeld verschillende edities van strips aan te geven.
Bijvoorbeeld een SC editie en een luxe HC met zelfde cover, maar bij de HC staat er nog een sticker op dat er extra in het boek zitten, in dat geval is het volgens mij wel nuttig handig om duidelijk te kunnen maken om welke versie het gaat.
Geplaatst op 01/10/2008
Citeren
Origineel geplaatst door kabouter
Ik denk dat die stickers alleen nuttig kunnen zijn om bijvoorbeeld verschillende edities van strips aan te geven.
Bijvoorbeeld een SC editie en een luxe HC met zelfde cover, maar bij de HC staat er nog een sticker op dat er extra in het boek zitten, in dat geval is het volgens mij wel nuttig handig om duidelijk te kunnen maken om welke versie het gaat.
Ook in dit geval lijkt het me beter een opmerking te plaatsen, want dan beschik je ook over alle nodige informatie.
Er zijn trouwens ook veel heruitgaves (identiek aan de vorige) waarbij een of andere sticker wordt aangebracht. Meestal met vermelding van een of andere gewonnen prijs of zo. Of met vermelding dat het album/reeks door dezelfde tekenaar is gemaakt als een andere (bekendere) reeks. Om daar dan direct een alternatieve uitgave van te maken???
Geplaatst op 01/10/2008
Citeren
Als er een cover instaat met/zonder sticker is het nog altijd beter er een in staan dan geen :P , is er weet dat er stickers,kwartetten,(bij urbanus vb muismatje) bij het nummer bij verkocht of opgeplakt zijn mss gewoon vermelden bij opmerkingen (album wordt ook verkocht met sticker...) ? zoals nu al bij sommige reeksen. Gewoon vermelden bij degene dat het niet zichtbaar is (cover) geen alternatieve ingave denk ik, zou een soepje zijn.
Fundamenteel verandert er niets aan de cover, er wordt iets opgeplakt !
De tekening van de cover verandert niet (voorbeeld comics zie je duidelijk een prijverandering op de cover,dat is fundamenteel)
Geplaatst op 01/10/2008
Citeren
Er zijn natuurlijk 2 soorten stickers, diegene die er door de uitgeverij op werden gezet omdat het om een speciale uitgave of iets in de aard gaat, of echte reclamestickers. ( bv. gratis bij GB of DElhaize )
De tweede soort hoort hier natuurlijk niet, maar de eerste mag er best worden bijgezet, als vermelding of als aparte strip. Voor echte verzamelaars zal dit wel degelijk een verschil maken.
Geplaatst op 01/10/2008
Citeren