Verklaring nummering serie hulk

Crew
3657
Om de gaten en voorvoegsels te verklaren mss vermelden bij nummers
6: The first Incredible Hulk series ran for a mere 6 issues before being cancelled.
102: The Incredible Hulk (1968 ) #102 continues from Tales to Astonish (1959) #101
A1: Hulk (1999) #11 continues to Incredible Hulk (2000) #12
B12: Incredible Hulk (2000) #12 continues from Hulk (1999) #11
en als we bij zijn bij B112: Incredible Hulk (2000) #112 continues to Incredible Hercules (2008) #113
C1: Restart from number one and still running

Goed idee of niet ?
Geplaatst op 26/09/2008 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 26/09/2008
Crew
1519
Deels mee eens.
We hoeven niet alles te vermelden in de database. Het feit dat Incredible Hulk 112 het laatste nummer van die reeks is en dat Incredible Hercules begint met 113 is gewoon zo.
(In vergelijking zou ik bijvoorbeeld kunnen zeggen: dat Link stopt en Dubbelmasker begint heeft ook geen verklaring.)
De (idiote) nummering is gewoon normaal bij Amerikaanse reeksen.

De overgang van Hulk -> TtA -> Hulk , de herstart (2x zelfs) met een nr. 1 en de titelwijziging bij B12 zijn bemerkingen die ik verhelderend genoeg vind om te vermelden.
De uitgeverij is zo aan het rommelen dat een verklarende noot hier en daar wel kan helpen.
Bij gebrek aan een rubriek "verklarende / toegevoegde / extra (?) opmerkingen" heb ik deze summier en voorlopig in de rubriek "Opmerkingen uitgave" gezet.
Ik heb begrepen dat Surya zo'n aanvullende rubriek op zijn TO-DO-lijstje heeft staan en wanneer dit punt gerealiseerd word kunnen deze opmerkingen verplaatst worden naar de juiste hoofding.
Geplaatst op 27/09/2008 Citeren
cuppenh
Geplaatst op 27/09/2008
Crew
3657
Origineel geplaatst door cuppenh
Deels mee eens.
We hoeven niet alles te vermelden in de database. Het feit dat Incredible Hulk 112 het laatste nummer van die reeks is en dat Incredible Hercules begint met 113 is gewoon zo.
(In vergelijking zou ik bijvoorbeeld kunnen zeggen: dat Link stopt en Dubbelmasker begint heeft ook geen verklaring.)
De (idiote) nummering is gewoon normaal bij Amerikaanse reeksen.

De overgang van Hulk -> TtA -> Hulk , de herstart (2x zelfs) met een nr. 1 en de titelwijziging bij B12 zijn bemerkingen die ik verhelderend genoeg vind om te vermelden.
De uitgeverij is zo aan het rommelen dat een verklarende noot hier en daar wel kan helpen.
Bij gebrek aan een rubriek "verklarende / toegevoegde / extra (?) opmerkingen" heb ik deze summier en voorlopig in de rubriek "Opmerkingen uitgave" gezet.
Ik heb begrepen dat Surya zo'n aanvullende rubriek op zijn TO-DO-lijstje heeft staan en wanneer dit punt gerealiseerd word kunnen deze opmerkingen verplaatst worden naar de juiste hoofding.

Mercikes, gaf gewoon alle info zodat er kon beslist worden wat te vermelden en wat niet ;)
Geplaatst op 27/09/2008 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 27/09/2008