1. Van bovengenoemd album worden hier twee uitgaven vermeld, nl. 1993 en 1998. Volgens mij zijn echter de covers verwisseld.
2. Ik heb gedurende lange tijd geen aandacht besteed aan 'Beste strips'. Vanavond weer eens doorgenomen, maar ik had niet op zulke veranderingen gerekend. Verbazingwekkend!
Geplaatst op 24/09/2008
Citeren
Hans, de covers van Loopgravenoorlog lijken mij juist hoor. Waarom denk jij dat de covers niet kloppen?
http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=16574(interessante pagina:
http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers/FransenTop/01_Loopgravenoorlog.htm )
Geplaatst op 26/09/2008
Citeren
Ik heb hier voor mij liggen een album met precies dezelfde cover als getoond bij de uitgave van 1998, maar bij mij staat 1993 vermeld.
Vandaar. Zodoende. Aldus.
Geplaatst op 26/09/2008
Citeren
Ah, vreemd ?(
Zou die dan nog eens herdrukt zijn in 1998 met dezelfde cover? Terwijl er al een andere versie was?
Mijn exemplaar geeft in elk geval 1993 als uitgavejaar:
http://www.stripinfo.be/images/strip/strip_16574.jpg(Hans, kan je misschien de
Loopgravenoorlog pagina ook eens verversen in je browser? Je weet nooit dat je browser je een eerdere versie toont... )
Geplaatst op 26/09/2008
Citeren
Mogelijk is ook dat Casterman gedaan heeft wat ze al sinds tientallen jaren doet:
Het jaar van de eerste druk laten staan bij de herdruk ?(
Geplaatst op 26/09/2008
Citeren
Ik heb ververst, maar er verandert niets. De omslag vertoond bij de uitgave 1998 komt met mijn album overeen, maar bij mij saat 1993 als editiejaar vermeld.
Geplaatst op 27/09/2008
Citeren
Ik was daar even in verwarring. Jij hebt die andere uitgave (andere cover).
Maar ik vermoed dat de uitleg van cuppenh de verklaring is. Bij de herdruk (de jouwe) is het oorspronkelijke uitgavejaar blijven staan.
Het klopt in elk geval zoals het er nu staat.
Geplaatst op 27/09/2008
Citeren
Wat is het leven toch ingewikkeld, maar we moeten er toch mee leven.
In ieder geval bedankt voor de moeite die jij en cuppenh zich getroost hebben.
Geplaatst op 27/09/2008
Citeren
jawel, we hebben
weer een nieuwe nummer ééndeze mag voor mij wel even blijven, zeker één van mijn all-time favourites :)
en de twee vorige leiders zijn uit de top-10 geknikkerd...
Geplaatst op 30/07/2009
Citeren
Nou, nou, nou, nou,
ik wist wel dat ik een aparte smaak had (sommigen zeggen wel: dwars!) (of: ouderwets!) maar dat ik maar één album bezit uit deze top-10 is wel erg erg.
Het is zelfs zo dat ik maar 20% van de top-100 in huis heb... ?( 8o
Gek, hè?
Geplaatst op 30/07/2009
Citeren
Origineel geplaatst door cuppenh
Nou, nou, nou, nou,
ik wist wel dat ik een aparte smaak had (sommigen zeggen wel: dwars!) (of: ouderwets!) maar dat ik maar één album bezit uit deze top-10 is wel erg erg.
Het is zelfs zo dat ik maar 20% van de top-100 in huis heb... ?(8o
Gek, hè?
Héél gek! Ik bezit er 8 van de 10 eerste, en ik schat 75 à 80 procent van de top-100. Maar dat is dan ook geen toeval, omdat ik juist die albums meestal hoog in m'n verlanglijstje zet (nog nooit een slechte aankoop gedaan uit die lijst). Ooit was m'n goede voornemen voor het nieuwe jaar zelfs om alle albums uit de top-100 binnen te halen, maar dat blijkt zo goed als onmogelijk omdat die lijst veel te vlug verandert...
Enfin, iedereen z'n eigen keuzes natuurlijk.
Geplaatst op 30/07/2009
Citeren
Origineel geplaatst door the popejawel, we hebben
weer een nieuwe nummer ééndeze mag voor mij wel even blijven, zeker één van mijn all-time favourites :)
en de twee vorige leiders zijn uit de top-10 geknikkerd...
Watchmen integraal staat inmiddels op plaats 315?!? Jongens toch!
Geplaatst op 30/07/2009
Citeren
Origineel geplaatst door cuppenh
Nou, nou, nou, nou,
Het is zelfs zo dat ik maar 20% van de top-100 in huis heb... ?(8o
Gek, hè?
Dat verbaast me dus niks. Sommige reeksen interesseren me hoegenaamd niet. In dat geval is niet hebben al goed voor 10% van deze top 100 missen. Beetje onnozel lijkt me.
En wat doe je met "Chninkel integraal" op 4 en 2 losse delen op 27 en 87 ?
Of nog "Over de grenzen van de tijd" integraal op 3 en de aparte delen op 11 en 36 (da's uiteindelijk al helemaal onlogisch).
"Beste reeksen" lijkt me daarom een beter oordeel.
Maar uiteindelijk trek ik er me krek niks van aan :]
(of toch ter info: 6/10 en 49/100)
Geplaatst op 31/07/2009
Citeren
Origineel geplaatst door woelfie
En wat doe je met "Chninkel integraal" op 4 en 2 losse delen op 27 en 87 ?
Of nog "Over de grenzen van de tijd" integraal op 3 en de aparte delen op 11 en 36 (da's uiteindelijk al helemaal onlogisch).
Dat komt omdat deze albums vermoeddelijk door andere lezers gescoord zijn. En als die nu net een andere smaak hebben...
Geplaatst op 31/07/2009
Citeren
Ik heb er 51 van de eerste honderd gelezen, en acht van de eerste tien. Maar goed, ik gebruik de top-100 dan ook als koopgids.
En tja, het is een gegenereerde lijst; dan krijg je af en toe rare dingen, zeker omdat het aantal stemmers eigenlijk nog erg laag is. (Bij IMDb vertrouw ik een cijfer al niet als het door slechts enkele *honderden* gebruikers gegeven is. Zie bijvoorbeeld de redelijk briljante lowbudget tijdreisfilm 11 Minutes Ago, die
op een schandalige 4.8 staat na 135 stemmen.) Bij een lijst, samengesteld door een stripkenner of redactie heb je dat soort problemen niet, maar ja; dan zit je weer te luisteren naar de mening van een paar enkelingen die misschien hun wens om belezen of eclectisch over te komen belangrijker achten dan de vraag aan welke strips ze het meeste plezier hebben beleefd.
Geplaatst op 31/07/2009
Citeren
'k Heb rond die top 100 zonet een
nieuw draadje geopend.
Geplaatst op 31/07/2009
Citeren