Agent 212

100
Bij gag strips is het altijd een beetje 'hit and miss' en dat is ook bij deze Agent 212 niet anders. Sommige grappen zijn leuk andere zijn dat helemaal niet (dat kan dan ook aan een mislukte vertaling liggen). Dit is zeker niet het beste werk dat Cauvin op ons heeft losgelaten. De tekeningen van Kox zijn in het typische soort gagstrip cartoonachtige stijl. Wel opmerkelijk is dat in deze stripreeks herhaaldelijk cameo's en andere verborgen boodschappen voorkomen, opletten is dus de boodschap...

In dit eerste deel is de rode draad van het verhaal een man die zelfmoord wil plegen (van een dak springen, uit een luchtballon, vermomd als konijn in het jachtseizoen enzovoort) en onze plichtsbewuste politieagent probeert hem daar steeds vanaf te helpen. Uiteraard loopt het in de meeste gevallen faliekant af voor Agent 212 (met dokters en psychiaters).
Geplaatst op 09/09/2008 Citeren
kabouter
Geplaatst op 09/09/2008
Crew
13303
Over welk deel gaat dit? Ik kan het voorlopig niet op de site plaatsen.
Geplaatst op 13/09/2008 Citeren
Surya
Geplaatst op 13/09/2008
100
Hou het maar op het eerste deel (hoewel het eigenljik ook wel voor alle daaropvolgende delen zou kunnen).
Dat is dan weer het voordeel van zulke gagstrips, als je één deel hebt gelezen heb je ze in vele gevallen wel allemaal gelezen...
Geplaatst op 15/09/2008 Citeren
kabouter
Geplaatst op 15/09/2008
Crew
7764
Zou het niet beter zijn mocht een recensie iets meer gespekt zijn van diepgaande op- en bemerkingen met hier en daar een kwinkslag naar een deel uit het album zonder daarom de hele clou te vertellen. Ik heb de laatste tijd de indruk dat men een recensie schrijft, enkel en alleen om de publicatie en niet echt om de inhoud.

Beste Kabouter, neem me deze opmerking niet te kwalijk, maar een recensie zoals Surya of Hans Bekker die kunnen maken is toch nog heel iets anders dan wat ik hierboven lees. En begrijp me niet verkeerd, ik kan die knapen ook niet aan, hoor. Dit heb je of dit heb je niet. De enige recensie die ik ooit heb neergepend is dan ook niet met die van onze veteranen te vergelijken. ;)
Geplaatst op 16/09/2008 Citeren
fluiten
Geplaatst op 16/09/2008
Crew
13303
Hmmm, persoonlijk ben ik niet zo te spreken over sommige recensies die ik hier geplaatst heb, indertijd.

Maar iets meer diepgang zou inderdaad geen kwaad kunnen. Wat niet weg neemt dat ik zeer blij ben dat je uberhaubt recensies schrijft!
Surya
Geplaatst op 16/09/2008
Crew
6907
Origineel geplaatst door Surya
Hmmm, persoonlijk ben ik niet zo te spreken over sommige recensies die ik hier geplaatst heb, indertijd.

Sommige van de 100! 't Zou al erg straf zijn moest je die allemaal even goed vinden!
Iyo74
Geplaatst op 16/09/2008
100
Ik begrijp de commentaar wel, ik verwacht nu ook niet meteen om er prijzen mee te winnen :)
Ik ben wel van mening dat een tiental minder goed geschreven recensies nog altijd beter is dan geen enkele recensie...

Maar ik zal deze nog eens onder de loep nemen en wat uitbreiden, bedankt voor de commentaar, we kunnen er alleen maar beter van worden...
Geplaatst op 17/09/2008 Citeren
kabouter
Geplaatst op 17/09/2008
100
In dit eerste deel is de rode draad van het verhaal een man die zelfmoord wil plegen (van een dak springen, uit een luchtballen, vermomd als konijn in het jachtseizoen enzovoort) en onze plichtsbewuste politieagent probeert hem daar steeds vanaf te helpen, uiteraard loopt het in de meeste gevallen faliekant af voor Agent 212 (met dokters en psychiaters).
Geplaatst op 19/09/2008 Citeren
kabouter
Geplaatst op 19/09/2008