vraagje voor Hulk:
heb de eerste reeks ingegeven (6 stuks) incredible hulk (1962)
nu zit met volgend dilemma: Tales to astonishe(1959 (101issues)) daarop volgt incredible hulk vol 2(1968(102-474)) Hoe gaat die serie noemen ?
Hulk(1999)(1-11) daarop volgt incredible hulk vol3(2000(12-112)) daarop volgt incredible hercules (2008vanaf 113) Hoe gaat die serie noemen ?
Of anders gezegd hoe beginnen we aan de hulk ? zo dat het overzichtelijk blijft
denk er eens over na ga eerst de x men voort doen :D
Geplaatst op 08/09/2008
Citeren
Het eerste stukje is simpel.
Tales to Astonish is een aparte reeks, gelijk Tales of Suspense.
Iron Man is een aparte reeks, eveneens Sub-Mariner.
Iron Man & Sub-Mariner is ook een aparte reeks. (Weliswaar één nummer, maar toch)
Incredible Hercules is een aparte reeks (die begint gewoon met nr 113) (Rare jongens, die Armerikanen)
Net als de reeks Captain America zal beginnen met nr 100...
In het algemeen word bij de Hulk uitgegaan dat de eerste 6 en de daaropvolgende serie, beginnend met 102, op elkaar volgen als nummering.
Dus reeks HULK 1,2,3,4,5,6,102,103,104 enz. Ook geen probleem.
Moeilijker is het met het middenstuk. Op een gegeven moment zijn diverse Marvel series gestopt en opnieuw gestart vanaf nr 1. Sommigen hebben zelfs een alterrnatief universumjaar achter de kiezen (1-12) voordat ze alwéér beginnen met een nummer 1.
Tenslotte worden de lopende lagere nummers weer omgezet in de relevante, omgerekende hogere nummers alsof er geen nummerbreuk is geweest.
Het lijkt mij het beste, indien we deze nummers in chronologische volgorde willen voeren, om van voorvoegletters gebruik te maken.
Dus: reeks HULK 1,2,3,4,5,6,102,103,....473,474,A1,A2...A11,B12...B112
dus ook wanneer die ter sprake komt reeks FANTASTIC FOUR 1,2....412,A1...,A12,B1.....B46,B47(468 ),..B53(474),B575,B576......
(fictieve issue-nummers hier, die ken ik niet van buiten)
Ik hoop dat bovenstaande duidelijk is. Eerst de normale reeks, dan de herstart vanaf 1 met 12 nummes, daarna de nieuwe herstart vanaf 1, die dan weer langzaam omgenummerd word naar het hogere getal. Normaal nummer- A nummer, B nummer en indien nodig C en D.....
Ëén reeks dus, volgens mij.
Geplaatst op 09/09/2008
Citeren
Hmm oké heb de eerste 6 gisteren al ingegeven anders geef van elke verandering één comic in dan weet ik hoe het verder moet voor correcties tegen te gaan (geef van elk voorvoegsel eentje in) als je het ziet zitten hé ben toch voorlopig nog zoet met x men. Ik weet wel ongeveer het in elkaar zit met de AM maar tis gewoon hoe het hier moet gepresenteerd worden...
Geplaatst op 09/09/2008
Citeren
Ik heb de eerste van elke verschillende voorvoegsels en gewone nummering nu ingevoerd volgens onze beredenering bovenaan de Topic ;)
van de hulk reeks Cuppenh
Geplaatst op 24/09/2008
Citeren
Vraagje:
Reeks The Rampaging Hulk:
is het goed de reeks van The Rampaging Hulk (1998 ) (6 issues) in te voeren en de reeks van The Rampaging Hulk (1977) (9 issues) met voorvoegsel MAG invoer? Waarom, omdat de reeks van 9 stuks eigenlijk een magazine is (Curtis Magazines (Marvel Comics).
:)
Geplaatst op 24/09/2008
Citeren
Als we dat zo gaan doen staat het niet in chronologische volgorde. Dan krijg je eerst de comics van 1998 en dan de magazines van de 70er jaren. Ik prefereer het liever andersom als het even kan. Bovendien wordt het zwart/wit magazine The rampaging Hulk met ingang van nummer 10 verder in kleur uitgegeven onder de naam The Hulk!, dus hebben we een bijkomende moeilijkheid met de naam.
De chronologische volgorde is gemakkelijk te maken: de magazines krijgen de gewone nummering (1-26 of 27, als ik het me goed herinner) en de comics krijgen het voorvoegsel B (B1-B6)
Voor de naam zou ik voor willen stellen dat we The rampaging Hulk gebruiken omdat we daarmee twee versies bestrijken. En kunnen we The Hulk! als alternatieve titel invoeren ?
Geplaatst op 24/09/2008
Citeren
Origineel geplaatst door cuppenh
Als we dat zo gaan doen staat het niet in chronologische volgorde. Dan krijg je eerst de comics van 1998 en dan de magazines van de 70er jaren. Ik prefereer het liever andersom als het even kan. Bovendien wordt het zwart/wit magazine The rampaging Hulk met ingang van nummer 10 verder in kleur uitgegeven onder de naam The Hulk!, dus hebben we een bijkomende moeilijkheid met de naam.
De chronologische volgorde is gemakkelijk te maken: de magazines krijgen de gewone nummering (1-26 of 27, als ik het me goed herinner) en de comics krijgen het voorvoegsel B (B1-B6)
Voor de naam zou ik voor willen stellen dat we The rampaging Hulk gebruiken omdat we daarmee twee versies bestrijken. En kunnen we The Hulk! als alternatieve titel invoeren ?
Kan ik me volledig in vinden, :P wat vindt je van de ingegeven hulk´s vandaag ?
Geplaatst op 24/09/2008
Citeren
Zit ik nu te bekijken.
(En te proberen er geen warboel van te maken met al die verschillende HULk-titels!)
We hebben dus zeker al:
-The Incredible Hulk
-The Rampaging Hulk
-Hulk
-Hulk 2099
en nog een paar meer, die ik even vergeten ben....
Het is alleen een kwestie om de goeie nummers bij de juiste titel te krijgen, makkelijk gezegd, ja...
Geplaatst op 24/09/2008
Citeren
Ik ben blij dat ik mijn hoofd daar niet meer moet over breken... :D :P
Geplaatst op 24/09/2008
Citeren
Zit ik nu te bekijken.
(En te proberen er geen warboel van te maken met al die verschillende HULk-titels!)
We hebben dus zeker al:
-The Incredible Hulk
-The Rampaging Hulk
-Hulk
-Hulk 2099
en nog een paar meer, die ik even vergeten ben....
Het is alleen een kwestie om de goeie nummers bij de juiste titel te krijgen, makkelijk gezegd, ja...
Ik heb er de gehele dag bijna mijn kop op zitten krakken. alles was correct ingegeven volgens onze samenlegging ? het was concentratie zenne...
zo ik nu zie was alles goed ingegeven heb zelfs bonus hulk(2008 ) voorvoegsel C gegeven en volledig met de int bij ook de MME ingegeven van nummer 1 wel niet vergeten er is er nog nummer 181 geloof ik
;)
Geplaatst op 24/09/2008
Citeren
Die komen we vanzelf wel tegen, die 181-reprint.
Voor de magazine-uitgaven van Marvel heb ik inderdaad als uitgever Curtis ingevoerd; enerzijds heeft Marvel toen een aparte uitgeversimprint opgestart voor zijn magazines en anderzijds vind ik dat het veel duidelijker maakt dat het hier om magazines en geen comics gaat.
Uitgever is geworden: Curtis Magazines (Marvel Comics)
(wat een verrassing, he)
Geplaatst op 25/09/2008
Citeren
Die komen we vanzelf wel tegen, die 181-reprint.
Voor de magazine-uitgaven van Marvel heb ik inderdaad als uitgever Curtis ingevoerd; enerzijds heeft Marvel toen een aparte uitgeversimprint opgestart voor zijn magazines en anderzijds vind ik dat het veel duidelijker maakt dat het hier om magazines en geen comics gaat.
Uitgever is geworden: Curtis Magazines (Marvel Comics)
(wat een verrassing, he)
Ja ik had het gevraagd bij de eerste invoering kweet niet of je het gezien hebt? bij opmerkingen administrator
Goed vindt dat ook dat het apart moet comic is geen magazine het is wel alle twee marvel... maar toch als we pietja precies willen zijn :) :P
;)
Geplaatst op 25/09/2008
Citeren
verslaving wordt groter... na X men uncanny schiet de hulk ook al aardig op...
:P ;)
Geplaatst op 04/10/2008
Citeren
dus ook wanneer die ter sprake komt reeks FANTASTIC FOUR 1,2....412,A1...,A12,B1.....B46,B47(468 ),..B53(474),B575,B576...... (fictieve issue-nummers hier, die ken ik niet van buiten)
Dus:
zonder voorvoegsel: Fantastic Four (1961) 1 tot 416
Voorvoegsel A: Fantastic Four (1996) A1 tot A13
De reeks Fantastic Four (1998 ) 70 Issue´s Wordt dan wat ?
En dan Fantastic Four (1961) vanaf dan terug 500 tot heden 560 word dan wat ?
Dat is niet echt duidelijk heb het liever te vragen
Ik heb de reeks Fantastic Four genoemd mss gelijk bij X men de nederlandse aanpassen en (NL) bijzetten
;)
Geplaatst op 08/10/2008
Citeren
Om dat chronologisch te laten in de database doen we hier hetzelfde als bij de Incredible Hulk.
Dat loopt goed met het eerste stuk: gewoon nummer, A-nr, B-nr (hier komt een stukje voor waarin een dubbele nummering voorkomt: het tweede (hogere) nummer vermelden bij opmerkingen uitgave)
Vanaf het moment dat het hogere nummer weer gebruikt word is dat het B-nummer.
Je krijgt dan gewoon een gat in de B-nummers.
Geplaatst op 09/10/2008
Citeren