Ha de serie hernoemt? had nochtans met Veter anders afgesproken dat het eerst X men (Vol.1) noemt gelijk het echt noemt en dan gaat de serie over vanaf 142(gingen dan voorvoegsel gebruiken) naar uncanny (deze begint van 142)
nr 4 staat er twee keer in degene weg doen die alleen staat, bij de andere is er een tweede cover(reprint)
Geplaatst op 01/09/2008
Citeren
Zo ga je in de problemen geraken
voorbeeld:
X-Men (Vol 2) wordt New X-Men (Vol 1) en dan weer X-Men (Vol 2)
Dus wordt volgens nu dan de serie genoemd X men Vol. 2
buiten anders X men Vol.2 en bij nr 114 Voorvoegsel A omdat het vanaf dan New x men wordt en dan terug zonder A want het wordt weer X men Vol. 2 bij 157
Geplaatst op 02/09/2008
Citeren
Goed, Goed, Goed! Ik geef het op!
Hardstikke gek maken die X-titels me. Vroeger al en nu om te meer.
Ik ga er niet meer tegen in, laat de hele reeks maar the uncanny x-men heten, als dat de duidelijkheid ten goede komt.
:D :D :D
Geplaatst op 02/09/2008
Citeren
Sorry, Ik heb ze hernoemd naar The Uncanny X-Men. Ik heb dat nog wat verder zitten bekijken en ik denk dat het beter zo is.
De reeks loopt nu nog als The Uncanny X-Men, de meeste nummers zijn onder The Uncanny X-Men, als er een logo komt zal het ook een zijn als The Uncanny X-Men. Ik denk dus dat we beter The Uncanny X-Men als hoofdtitel nemen, en de oudere titel(s) als alternatieve titel. Een voorvoegsel toevoegen waar naamswijziging gebeurt kan nog steeds, dat maakt geen verschil.
Geplaatst op 02/09/2008
Citeren
Hallo,
om het even nog wat ingewikkelder te maken :
wat moet ik doen met X-men : The Early Years.
Dit zijn herdrukken van de eerste 18 (Uncanny) X-men met een nieuwe cover.
In 1994-1995 zijn hier 17 nummers (het laatste nummer bevatte 2 delen) van verschenen.
:D
http://media.comicvine.com/uploads/0/4/35002-5338-39093-1-x-men-the-early-yea_medium.jpg
Geplaatst op 02/09/2008
Citeren
Ik heb trouwens hier nog X-men 2099 liggen + nog enkele nrs van andere 2099-reeksen (nl van de enige crossover 'The Fall of the Hamer')
Toevoegen? :D
Ook "The Adventures of Cyclops & Phoenix" mini serie ligt hier nog. Zelfde vraag :baby:
Geplaatst op 02/09/2008
Citeren
Origineel geplaatst door Project_Z
Ik heb trouwens hier nog X-men 2099 liggen + nog enkele nrs van andere 2099-reeksen (nl van de enige crossover 'The Fall of the Hamer')
Toevoegen? :D
Ook "The Adventures of Cyclops & Phoenix" mini serie ligt hier nog. Zelfde vraag :baby:
Mss gemakkelijk om 2099 reeksen aparte reeksen te maken 'X-men 2099'(35 issues) enz
en tweede vraag:
als ik me niet vergis is dit een mini serie van 5 issues (1994)
"The Adventures of Cyclops and Phoenix" ik zou een aparte reeks maken met die titel en dan met Voorvoegsel A de 4 issues zetten van "Further Adventures of Cyclops & Phoenix"(1996)
De moderator zal beslissen ;)
Geplaatst op 02/09/2008
Citeren
Deze reeks bestaat idd uit 17 issues tss 1994-1995
Reeks apart (doordat op de cover echt X men Early Years staat)met vermelding bij "opmerking uitgave" Herprint des betreffende issue ?
Wat denken jullie ?
Geplaatst op 02/09/2008
Citeren
Origineel geplaatst door Veter
Sorry, Ik heb ze hernoemd naar The Uncanny X-Men. Ik heb dat nog wat verder zitten bekijken en ik denk dat het beter zo is.
De reeks loopt nu nog als The Uncanny X-Men, de meeste nummers zijn onder The Uncanny X-Men, als er een logo komt zal het ook een zijn als The Uncanny X-Men. Ik denk dus dat we beter The Uncanny X-Men als hoofdtitel nemen, en de oudere titel(s) als alternatieve titel. Een voorvoegsel toevoegen waar naamswijziging gebeurt kan nog steeds, dat maakt geen verschil.
The Uncanny X-Men dus ? :D :D
Geplaatst op 02/09/2008
Citeren
Het lijkt mij het eenvoudigst en duidelijkst om deze als alternatieve uitgaven in te voeren bij de Uncanny X-men en daarvoor een alternatieve reekstitel toe te voegen zodat ze ook op deze manier worden teruggevonden... Maar mijn kennis betreffende comics is natuurlijk behoorlijk beperkt!
Geplaatst op 02/09/2008
Citeren
Aangezien het een heruitgave is van een eerder nummer, moeten ze in elk geval gekoppeld worden (invoeren als "Andere uitgave" bij het betreffende nummer).
En ik heb mijn twijfels om daar een andere reeks van te maken. Het is eigenlijk dezelfde reeks, met dezelfde albums, enkel heruitgegeven met andere cover, en op die cover een extra vermelding "The Early Years" om duidelijk te maken dat het om oude verhalen gaat...
Geplaatst op 02/09/2008
Citeren
Origineel geplaatst door Veter
Aangezien het een heruitgave is van een eerder nummer, moeten ze in elk geval gekoppeld worden (invoeren als "Andere uitgave" bij het betreffende nummer).
En ik heb mijn twijfels om daar een andere reeks van te maken. Het is eigenlijk dezelfde reeks, met dezelfde albums, enkel heruitgegeven met andere cover, en op die cover een extra vermelding "The Early Years" om duidelijk te maken dat het om oude verhalen gaat...
Goede oplossing ga me daar vanavond eens mee amuseren :D
Geplaatst op 02/09/2008
Citeren
En zoals Iyo zegt, er kan eventueel een alternatieve reekstitel toegevoegd worden...
Geplaatst op 02/09/2008
Citeren
Ja nog een lastige vraag:
Wat doen we dan met de serie Classic X men die nagenoeg na 45 nummers X-Men Classic gaat heten (46-110)
en ook nog niet allemaal reprints zijn(denk ik of wel?) ?
Vb: nummer 1 is een reprint van Giant-Size X-Men #1
nummer 2 is een reprint van The Uncanny X-Men 94
Mss van deze twee gemixte reeksen 1 maken X-Men Classic (doordat de 2 de naam er de meeste issues zijn) en de eerste 45 nummers dan voorvoegsel A ? en dan natuurlijk als er reprints zijn bij opmerkingen inhoud vermelden
anders gaan we maar de helft ergens kunnen toevoegen en de andere niet
:) :)
Geplaatst op 02/09/2008
Citeren
Heb ondertussen meer info gevonden ga ze zoveel mogelijk invoegen bij Uncanny x men (vanaf nr 94) nummer twee in de classic reeks
zal dan daarna X-Men Classic en Classic X-Men bij alternatieve titel plaatsen pfffffff eindelijk gevonden :P
;)
Geplaatst op 02/09/2008
Citeren
Origineel geplaatst door T.I.A
Goede oplossing ga me daar vanavond eens mee amuseren :D
Dankuwel ! :D
Geplaatst op 03/09/2008
Citeren
Origineel geplaatst door T.I.A
Wat doen we dan met de serie Classic X men die nagenoeg na 45 nummers X-Men Classic gaat heten (46-110)
en ook nog niet allemaal reprints zijn(denk ik of wel?) ?
Vb: nummer 1 is een reprint van Giant-Size X-Men #1
nummer 2 is een reprint van The Uncanny X-Men 94
Mss van deze twee gemixte reeksen 1 maken X-Men Classic (doordat de 2 de naam er de meeste issues zijn) en de eerste 45 nummers dan voorvoegsel A ? en dan natuurlijk als er reprints zijn bij opmerkingen inhoud vermelden
anders gaan we maar de helft ergens kunnen toevoegen en de andere niet
:) :)
Als ik me goed herinner is deze reeks een reprint van het nieuwe team (GS1,94 etc...) met -in ieder geval de eerste paar nummers- een nieuwe backup-story die een moment van het oude verhaal extra belicht.
Btw: de naamswijziiging gebeurde omdat de comics door de winkeliers alfabetisch gedisplayed werden dus CLASSIC X-MEN stond aan de andere kant van het rek als de rest van de X-titels. Derhalve herbenoemd naar X-Men Classic.
Net als de EARLY YEARS herdrukken, maar dan niet vanaf nr 1, maar vanaf 94.
Zelfde methode als bij forum
wat nu te doen?: als alternatieve uitgave toevoegen bij betreffende nummer, dus b.v. toevoegen aan 94, reeksnummer 2.
Geplaatst op 03/09/2008
Citeren
als alternatieve uitgave toevoegen bij betreffende nummer, dus b.v. toevoegen aan 94, reeksnummer 2.
Heb ondertussen meer info gevonden ga ze zoveel mogelijk invoegen bij Uncanny x men (vanaf nr 94) nummer twee in de classic reeks zal dan daarna X-Men Classic en Classic X-Men bij alternatieve titel plaatsen pfffffff eindelijk gevonden Tongue Wink
Had ik al uitgespit :D :D
Bedankt voor de goede opzoek en uitgelegde info :)
Geplaatst op 03/09/2008
Citeren