Aangezien ik fan ben van de anime en manga, leek het me wel gepast een recensie te schrijven over het eerste boekje van Death Note :D :D
Ik zal kort het verhaal omschrijven (zodat julie toch nog een HOOP verrassingen te wachte zal staan ;), als je het leest natuurlijk :D).
Een verveelde student/genie genaamd Light Yagami vind een zwart boekje met death note erop en een handleiding ervoor, uiteindelijk blijkt het dat je, als je de naam van de persoon erin schrijft, kunt doden. Als kers op de taart krijgt hij er nog eens de eigenaar van het boekje erbij als gids, zijn soort heet Shinigami (in het Engels zou je ze soul reapers kunnen noemen, goden van de dood ;)). Als je wilt weten wat Light ermee wilt doen, moet je het maar lezen want Death Note is een van de betere manga van Kana.
Laten we did even vaststellen: dit is een serieuze manga, dus geen simpel getekende mensen met enorme druppels water achter hun hoofden, Death Note zit vol psychologische kat-en-muis-spelletjes en hoog gedetailleerde (voor manga dan) tekeningen.
De shinigami en de death note zorgen voor het fantasy element terwijl het vrij moeilijke verhaal (als je een boekje of hoofdstuk overslaat kun je al niet meer volgen) zorgen voor een meer volwassenen manga dan bijvoorbeeld Bleach of Naruto (laat staan Dragonball Z :D :D)
Daarom niet dat Death Note niet de moeite waard is, integendeel. Death Note is een van de beste manga die ik ooit gelezen heb. Dus voor manga fans een must have!!!
Geplaatst op 16/08/2008
Citeren
Bedankt voor de recensie, nu weet ik zeker dat dit niet echt voor mij is. Ik heb m'n buik wat vol van fantasy elementen en zo.
Geplaatst op 19/08/2008
Citeren
no problem, ik moet wel even zggen zoveel fantasie komt er in death note ook weer niet, de nadruk ligt vooral op dat light iedereen mentaal voor moet zijn( het doet me veel denken aan schaakbord :D :D) maar als je geen zin hebt in die demonen scenes uit de onderwereld,kun je het ook beter laten ligen ;) ;)
Geplaatst op 19/08/2008
Citeren
Je moet inderdaad het fantasy element in death note niet overdrijven. 't is meer een omgekeerde deus ex machina, ttz dat de shinigami en de death note met zijn mogelijkheden eerder worden gebruikt om de puzzel ingewikkelder te maken, nieuwe elementen toe te voegen aan het verhaal. Het verhaal zelf gaat over, en wordt geacteerd door mensen van vlees en bloed, hun reacties en relaties etc ...
Geplaatst op 19/08/2008
Citeren
ik kon het niet beter zeggen :D :D ;)
Geplaatst op 19/08/2008
Citeren
Ik heb "Death Note" nooit gelezen
Maar wel de Anime ervan gezien (37 delen)
En ik zal er maar direct bij zeggen dat ik op 2 dagen al 1/3 had gekeken.
De spanning wordt er zo ontzettend goed in gehouden. Dit is voor mij zonder twijfel één van dé boeiendste anime/serie's geweest.
Als de recensie niet genoeg aanspreekt om het eerste deel te lezen bekijk dan eens de eerste aflevering (japans met engelse ondertitels is aan te raden, doet veel voor het verhaal vond ik) en mss wordt ge alsnog geïnterseerd in de strip-reeks.
http://www.tv-links.cc/anime/death-note.htmedit: En de reeks is echt niet kinderachtig als ge dat gevoel zou krijgen van anime/manga. Laat u daar niet in verwarre door het feit dat er een "Death god" bij van te pas komt. Naarmate de reeks vordert beseft ge heel goed dat het voor een volwasserner publiek bestemd is, het is n vrij diepgaand en psychologish (psychotisch?) verhaal waar ge al bij al goed bij moet opletten om alle situaties goed te begrijpen
Geplaatst op 19/08/2008
Citeren
Ik ben heel blij dat veel mensen Deathnote zo goed vinden, het opent de ogen (tiens er bestaat nog iets anders dan de europese strip ook, en het is nog goed daarbij), maar ik vond er niks aan. Als ik eens tijd heb, en het tegen dan al niet vergeten ben, zal ik nog eens opzoeken waarom ik er niks aan vond. Maar nu ben ik in verlof, dus ik mag me niet moe maken. :D
Geplaatst op 19/08/2008
Citeren
mensen zien death note ook vaak als een hype maar het verhaal is moeilijk om in veel delen uit te leggen, het kan onmogelijk geschreven zijn zoals naruto of bleach( beide fantastische manga) death note is eigenlijk op zichzelf een story arc je kunt niet schrijven wat er bv me L is gebeurt voor de hele serie
Geplaatst op 23/08/2008
Citeren