X - Mannen 1

Crew
3657
Jaja wie had dat gedacht een recentie (allee toch proberen) van een gouwe ouwe. Ik moet zeggen ik spaar al 20 jaar comics en had vroeger nooit interesse in de X- mannen, nu totaal ongegrond zo te zien, weet nu ook wel dat het de X-mannen niet meer zijn van vroeger qua tekeningen is het totaal veranderd het is gelijk dat het nu niet meer getekend wordt ?(

maar goed waarschijnlijk afvragend: waarom een bespreking van X-mannen1 ?

wel ik heb ze nu allemaal (310) en ik begin maar een reeks te lezen als ik ze compleet heb (raar voor sommigen) maar ik moest de Specials ook aanschaffen omdat voor de eenvoudige reden de verhalen soms voort gezet worden in de Specials, nu heb ik deze ook aangeschaft en... kon het lezen beginnen met uiteraard nr 1

Een tweede traditie is: voor ik de comic begin te lezen doe ik hem open en ruik ik eraan (is raar maar al de comics op gewoon papier ruiken hetzelfde :rolleyes: :rolleyes: en toch moet ik het doen)

Ten derde lees ik dan eerst de brievenpagina en de reacties van de lezers van vorige nummers maar hier was dit nog niet aanwezig dus kon het lezen beginnen

Lekker met een potje koffie begon ik eraan, en man waarom ik niet eerder de x-mannen kocht is me een raadsel ?! Ik denk gewoon dat vroeger ik niet over genoeg financiele middelen beschikte om al de reeksen te sparen
dus een mens maakt keuze´s (kocht toen FF,Spiderman Special,soms vergelders)

ochhh het was denken aan toen... prachtig gewoon het verhaal gaat over Hoe Arcade de Leden van de X-mannen elk apart probeert te doden wat me touwens doet denken aan een gelijkaardig verhaal van de Fantastic Four, ik geloof zo van buiten nr 24 van de Specials waar de leden van de FF elk apart aan gepakt worden... maar swat terug naar de X-mannen, er was ook een gastrolletje voor Spidey die het verhaal opstart door getuige te zijn van de ontvoering van Cyclops (de leider) hij herkend de manier waarop en legt de link direct bij Arcade, hij probeert de anderen te verwittigen maja meer kan hij niet doen he. Dus ze worden allemaal ontvoerd en dan gemanipuleerd elk individueel waar ze dan uiteindelijk stuk voor stuk uit geraken en elkaar dan te helpen.

Het loopt natuurlijk voor iedereen goed af (Storm wordt gereanimeerd door cyclops) en Arcade verdwijnt natuurlijk spoorloos...

Hoho na al die jaren nu nr 1 gekocht(over een maand of twee) en voor de eerste keer gelezen.

Het had al eerder gekriebeld hem te lezen maar ik wou ze eerst allemaal hebben.

Nu stoppen met dagdromen en mijmeren naar de oude tijd waar ik samen met een vriendje de superhelden nadeden en ze 'zijn' :rolleyes: terug naar het heden en afsluiten met het begin van een NL Comic tijdperk:

Arcade's pretpark

http://www.stripinfo.be/images/strip/strip_18793.jpg

Amen...
Geplaatst op 05/08/2008 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 05/08/2008
364
is een mooie recensie, koop je ze echt eerst ALLEMAAL voordat je ze leest,dan moet je tcch een gouden geduld hebben(of je koopt ze gewoon allemaal ineens :D :D) maar toch chapeau 8) :D ;)
Geplaatst op 15/08/2008 Citeren
voske44
Geplaatst op 15/08/2008
Crew
3657
Origineel geplaatst door voske44
is een mooie recensie, koop je ze echt eerst ALLEMAAL voordat je ze leest,dan moet je tcch een gouden geduld hebben(of je koopt ze gewoon allemaal ineens :D :D) maar toch chapeau 8) :D ;)

idd ik wacht echt voor ik ze allemaal heb om ze te lezen Van de x mannen heb ik er maar een paar maanden over gedaan... (6)

zit nu aan nummer 7 te lezen

Maar heb al eens vroeger een paar jaar gewacht de vergelders te lezen tot ik ze compleet had :D

idem de FF
Geplaatst op 16/08/2008 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 16/08/2008
364
ik lees vooral ultimate spider-man (als'k der aan kan :( ) persoonlijk vind ik dat die tekeninge fantastisch zijn en dat ze voor comics een HEEl degelijk verhaal hebbbe :D :D (kmoet er eigelijk nog wa bestelle op sodacomics.com :D :D )
voske44
Geplaatst op 16/08/2008
Crew
3657
ik lees vooral ultimate spider-man (als'k der aan kan :( ) persoonlijk vind ik dat die tekeninge fantastisch zijn en dat ze voor comics een HEEl degelijk verhaal hebbbe :D :D (kmoet er eigelijk nog wa bestelle op sodacomics.com :D :D )

Heb de nederlandse Ultimate Fantastic Four denk dat de AM reeks ook de moeite is
T.I.A
Geplaatst op 16/08/2008
364
ik wil persoonlijk heel graag beginne met ultimate iron man maar daar zijn zo weinig delen van is die serie stopgezet fzoo??
Geplaatst op 18/08/2008 Citeren
voske44
Geplaatst op 18/08/2008
Crew
13303
Toen de film uit kwam, zijn ze met Ultimate Iron Man II begonnen, ik denk dat dat ook een limited serie was, weet niet hoeveel delen.
Geplaatst op 19/08/2008 Citeren
Surya
Geplaatst op 19/08/2008
Crew
3657
Heb er 5 gevonden deze nummer 5 is van 2006

http://images.wikia.com/marveldatabase/images/b/b2/Ultimate_Iron_Man_1_5.jpg

Zie ook de NL Special :D (deze is gewoon van de laatste film)

http://www.stripinfo.be/images/strip/strip_47118.jpg Kwestie van het een beetje te promoten :D :D

En hier alle vijf op een rij:

Ultimate Iron man
T.I.A
Geplaatst op 19/08/2008
Crew
13303
Surya
Geplaatst op 19/08/2008
Crew
3657
ik wil persoonlijk heel graag beginne met ultimate iron man maar daar zijn zo weinig delen van is die serie stopgezet fzoo??

Deze is idd gestopt geloof ergens in mei de andere info staat hier boven met cover ;)
Geplaatst op 20/08/2008 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 20/08/2008
364
mmh spijtig dat ze gestopt zijn waarsch werkte het niet zoo goed als ultimate spider-man of ultimate ff
Geplaatst op 20/08/2008 Citeren
voske44
Geplaatst op 20/08/2008
Crew
3657
ULTIMATE IRON MAN I:

Denk ik dat ze bij 5 delen gebleven zijn zie cover vorig bericht (van 2006 geloof ik)

ULTIMATE IRON MAN II:

zijn er 4 delen (gestopt in mei): Waarvan Hier 2 te koop 8)
Geplaatst op 22/08/2008 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 22/08/2008
enig idee waar ik die zou kunnen kopen? (x-mannen nr 1) :d
Geplaatst op 25/09/2008 Citeren
dosschy
Geplaatst op 25/09/2008
Crew
3657
Origineel geplaatst door dosschy
enig idee waar ik die zou kunnen kopen? (x-mannen nr 1) :d

In stripwinkel pierke liggen zeker nog 5a6 exemplaren waaronder een paar uitstekend zelfs

ook de nummers 2,3,4,5,6 enz (de laatste keer toch als ik er was) ;)

als je pierke niet kent zie winkels
Geplaatst op 26/09/2008 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 26/09/2008