Twee vragen over S & W (Blauwe Reeks)

1105
De "Blauwe Reeks" van Suske en Wiske werd blijkbaar zowel eens in 1983-84 als in 1993-97 in HC-versie op de markt gebracht :

-> de uitgaven van '83-'84 als "bibliofiele uitgaven"
-> de uitgaven van '93-'97 als "Suske en Wiske Klassiek"

Eerste vraag ...

In elk album van de rode Suske en Wiske zit een infofiche met daarop o.m. de aankondigingsstrook van het album.

Hoort bij de bibliofiele uitgaven ook telkens zo'n infofiche ?
En bij de blauwe Suske en Wiske Klassiek-albums ?

Tweede vraag ...

Wat is de gangbare prijs voor deze albums tegenwoordig in de SSZ of op eBay of ... ?
(uiteraard voor exemplaren in prima staat !)
Geplaatst op 03/08/2008 Citeren
Herbert
Geplaatst op 03/08/2008
Crew
1519
De bibliofiele uitgave van de 80er jaren was een apart project. Het waren gekartonneerde albums in een egaal blauw velours band in een blauw linnen schuifdoos. Tekstopdruk was is zilver meen ik me te herinneren. Daar zat geen infofiche bij.

De blauwe reeks "Klassiek" was onderdeel van de rode reeks "Klassiek". Na 'x' nummers rood werd een blauwe klassiek uitgegeven. De gekartonneerde albums hebben een blauwlinnen rug en een 'normale' cover. Daar deze albums, samen met de rode, in het "Klassiek"-project zaten, werd ook in elk blauw album een infofiche bijgesloten.

Prijzen? Ik hoop torenhoog (ik heb alle albums al, namelijk). Daar ik dus niet meer zoekende ben volg ik die ook niet meer.
cuppenh
Geplaatst op 03/08/2008
1105
Bedankt voor je reactie, maar kort voor de uitgaven in blauw velours in een blauwe linnen schuifdoos, verschenen ook nog "gewone" HC's (zie hier).

Aangezien er in de velours uitgaven geen infofiches zitten, neem ik aan dat dat ook in de "gewone" bibliofiele uitgaven (dus met egaal blauwe achterzijde) niet het geval was ...
Herbert
Geplaatst op 03/08/2008
Crew
1519
Ach, die had ik even over het hoofd gezien. Maar je hebt gelijk, ook daar zaten geen infofiches bij; volgens mij had alleen de "Klassiek"-reeks dat voorrecht.
cuppenh
Geplaatst op 03/08/2008