Origineel geplaatst door Ruud Loman
Even een vraagje voor alle zekerheid: willen jullie dat ik bij het invoeren van een collectie de oneshots als aparte reeksen invoer? Bespaart dat de moderatoren veel werk?
Absoluut, anders moeten zij eerst alle reeksen gaan aanmaken en dan al die strips 1 voor 1 in de juiste reeks gaan zetten.
Misschien komt er in de toekomst nog eens een automatische omzettingsfunctie, waarmee de reeksen automatisch worden afgesplitst en het programma aangeeft waar een strip geplaatst moet worden.
Het probleem daarmee is: hoe worden de reekstitels dan bepaald door het programma?
Verder zou het ook heel handig zijn als het paginagetal "vastgezet" zou kunnen worden. Bij lange reeksen van dezelfde strips hoef je dan niet steeds het aantal pagina's opnieuw in te geven.
Hmmm, I see what you mean, maar ik kan me voorstellen dat dat soms veranderd ook, en dan zal het, als het automatisch ingevuld is, makkelijk aan je aandacht ontsnappen.
Dat is bijvoorbeeld ook de reden dat alle auteurs niet aangevinkt zijn als je een alternatieve ingave van een strip ingeeft: waarschijnlijk zijn alle auters dezelfde, maar dat is niet altijd zo (inkleurder of cover artiest durven wel al eens verschillen), dus wil ik dat de invoerder daar aandacht aan geeft.
Het is dus een afweging tussen gebruiksgemak, en de hoeveelheid aandacht die de invoerder nodig heeft om de kwaliteit hoog te houden.
Zo'n functie is wat mij betreft ook heel hard nodig bij de velden 'reeks' en 'uitgever', want ik heb gemerkt dat als je per ongeluk aan je muiswiel hebt gedraaid, het programma bij de volgende ingave steeds weer een andere uitgever neerzet, zodat je dan soms honderd keer moet gaan zoeken in de lijst van uitgevers(bij het invoeren van een reeks van honderd stuks). Dat is echt zeer tijdrovend.
Niet aan dat muiswieltje draaien hee.
Ik denk dat ik dit makkelijker kan oplossen: ik zal de pagina aanpassen dat de geselecteerde uigave en collectie dezelfde is als bij de vorige ingegeven strip van die reeks. Als je je dan 1x vergist, en de keer daar op het weer goed doet, zal het vanaf dan weer goed zijn.