Atomium reeks

113
Ik zie dat de atomium reeks nog niet ingevuld is, ik wil deze wel ingeven, echter ik heb hier 2 probleempjes mee:

deel 1 t/m 12 en 14 t/m 21 zit in de Buldog reeks 13 en 22 - 27 (einde reeks) zit in de atomium reeks. Met andere woorden als ik het zo ingeef gaat het precies lijken dat er stukken missen terwijl dit totaal niet het geval is.

Daarnaast de de uitgaven zijn uitgegeven door De Paul rijperman uitgaven - echter binnenin is er over de naam van de uitgever een sticker geplakt met de vermelding Uitgeverij Loempia. Best ingeven onder de orginele, De Paul rijperman uitgaven, en bij opmerkingen dit stickertje vermelden?

Vind hier op het internet ook heel weinig van.

Icarus

ps: Ik heb een paar dagen afwezig geweest en zal de volgende dagen ook niet veel aanwezig zijn denk ik, want ik ben trotse papa geworden van een stevige dochter!!!!!!
Geplaatst op 07/06/2008 Citeren
Icarus
Geplaatst op 07/06/2008
Crew
3657
Origineel geplaatst door Icarus
Ik zie dat de atomium reeks nog niet ingevuld is, ik wil deze wel ingeven, echter ik heb hier 2 probleempjes mee:

deel 1 t/m 12 en 14 t/m 21 zit in de Buldog reeks 13 en 22 - 27 (einde reeks) zit in de atomium reeks. Met andere woorden als ik het zo ingeef gaat het precies lijken dat er stukken missen terwijl dit totaal niet het geval is.

Daarnaast de de uitgaven zijn uitgegeven door De Paul rijperman uitgaven - echter binnenin is er over de naam van de uitgever een sticker geplakt met de vermelding Uitgeverij Loempia. Best ingeven onder de orginele, De Paul rijperman uitgaven, en bij opmerkingen dit stickertje vermelden?

PROFICIAT!!! geniet ervan ;)

Vind hier op het internet ook heel weinig van.

Icarus

ps: Ik heb een paar dagen afwezig geweest en zal de volgende dagen ook niet veel aanwezig zijn denk ik, want ik ben trotse papa geworden van een stevige dochter!!!!!!
T.I.A
Geplaatst op 07/06/2008
Crew
7894

Vooreerst een dikke proficiat met de dochter! Geniet ervan!

Het is een collectie, en de albums zitten er wel al in! Alleen onder de originele Buldog naam. Die overgang vanaf nummer 22 naar Atomium is inderdaad niet gemaakt.
Ik denk dat het zal volstaan om van die laatste 6 de collectienaam aan te passen?
(De collectie zal dan inderdaad in twee delen vallen)

Matla geeft ze allemaal aan als Paul Rijperman. Ik weet niet waar dat stickertje vandaan komt.
Misschien vermelden als opmerking?
Veter
Geplaatst op 07/06/2008
113
Ik heb hier het deel Ivoor = deel 27 voor mij,

Hierin staat:
1990 by loempia
1990 by de Schaar voor Nederlandse editie

Verspreiding voor België: geknipt papier c.v. gent
Verspreiding voor Nederland: Het raadsel, amsterdam.

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar wat is Matla?

De colectie is inderdaag nogal onlogisch, als nu alle delen tot en met 21 onder de collectie buldog staan en de rest onder Atomium ok, maar deel 13 valt ook onder de atomium reeks. (kijk maar naar de logo's)

Ik had hier eigenlijk nog een ander vraagje bij, de uitgaven zijn niet echt in zwart/wit - het is steeds zwart wit met een kleur meestal is het zwart - rood maar er is er ook een met zwart en geel. Met andere woorden iets zoals Frank Millar zijn Sin City. Valt dit onder zwart/wit (met vermelding van extra kleu bij uitgave) of kleur?

Icarus

thx voor de wensen.
Icarus
Geplaatst op 07/06/2008
Crew
296

van hier ook een dikke proficiat! ik heb nog 5 maanden rust... wat ook relatief is want ben net met verbouwingen begonnen en deze moeten dan ook af zijn :(
frodo76
Geplaatst op 07/06/2008
Crew
1519
Icarus: van harte proficiat! ook van mij

Mogelijk enigerlei licht in de zaak Buldog/Atomium (hoewel ik zelf alleen de eerste vier nummers heb gekocht - je moet ergens snoeien in de uitgaven, nietwaar?)

Volgens de stripcatalogus van Matla de 9e uitgave is de Buldog-reeks uitgegeven van 1982 tot 1986. Toen even stilte. En begon de verdere uitgave als Atomium-reeks vanaf 1988.
Da's simpel. En wat heeft dat te maken met die nummer 13?
Da's ook simpel. Nummer 13 is, nog steeds volgens Matla, pas uitgegeven in 1988(!) -waarschijnlijk om de een of andere reden weer eens vertraagd geweest- en toen was de reeksnaam Atomium en niet meer Buldog.
Geplaatst op 08/06/2008 Citeren
cuppenh
Geplaatst op 08/06/2008
Crew
7894
Het ziet er dus naar uit dat deze collectie eigenlijk in 3 stukken zal te vinden zijn:
Paul Rijperman - Buldog (1-12, 14-21)
Paul Rijperman - Atomium (13, 22-26?)
Loempia - Atomium (27?)
(zijn er nog andere die je eigenlijk als Loempia uitgaven moet beschouwen?)

Vervelend, maar als de uitgevers zo'n vreemde bokkensprongen maken... :rolleyes:

http://www.stripinfo.be/lijst.php?sort=collectienr&collectie=580

Ik had hier eigenlijk nog een ander vraagje bij, de uitgaven zijn niet echt in zwart/wit - het is steeds zwart wit met een kleur meestal is het zwart - rood maar er is er ook een met zwart en geel.

Ik denk dat we zwart/wit met een steunkleur hier eigenlijk als kleur beschouwen. Vandaar dat er waarschijnlijk al een aantal de aanduiding kleur meegekregen hebben. Ik zal de rest dan ook veranderen.
(Ik zal alle aanpassingen tegelijk doen als alle knopen doorgehakt zijn)
Geplaatst op 08/06/2008 Citeren
Veter
Geplaatst op 08/06/2008