Medieval Witchblade

54
"MEDIEVAL WITCHBLADE"

De Nederlandstalige versie van uitgeverij "Junior Press"
Dit is een (hardcover) verzameling van 3 analoge engelstalige versies "medieval witchblade".

Het Verhaal:
Het speelt zich af in een Middeleeuwse setting. Het verhaal begint bij het ontdekken van de "Witchblade" en het scheuren van 2 dimensies waardoor deze ongenadig met elkaar in contact komen. Hierdoor komt Spawn al vechtende met Orcs op aarde terecht.

Katharina, vinder van de witchblade, ontpopt zich direct tot bondgenote van Spawn in het gevecht en algauw proberen ze samen achter de reden van de scheuring te komen.

Deze blijkt in verband te staan met een duistere heer en zijn magier-raadgever die verwikt zijn in een grote oorlog met de elven en hun plannen uitbreiden om de 2 werelden te veroveren.

Het is werkelijk een unieke strip: Spawn + Witcblade in een Middeleeuwse setting vol Orks, Elven brutale gevechten en oorlogen.
Dit is een strip die door vele Spawn-fans met open armen ontvangen zal worden hoewel ze zijn aanwezigheid door de titel wel eens mis zouden kunnen lopen.

NOTA: Ik heb op het moment van schrijven examenperiode en dus amper tijd. Ik ga hier nog een fatsoenlijke recensie van maken. Maar ondertussen kan iedereen weten dat het een aanradertje is. het is ook al een 7 tal jaar geleden dat ik de strip nog gelezen heb (voordat deze kwijtraakte)
Geplaatst op 28/04/2008 Citeren
GoldWes
Geplaatst op 28/04/2008
54
nota: het is toch geen hardcover maar een tpb
De engelse versies heetten "Medieval Spawn & Witchblade"

De engelstalige tpb is ondertussen onderweg dus verwacht maar een "degelijke" recensie :D
dit was mr n raprap probeersel uit verveling
Geplaatst op 20/05/2008 Citeren
GoldWes
Geplaatst op 20/05/2008
113
Ach, de recentie geeft uw mening van de comic goed weer en dit is het voornaamste denk ik, dewelke inderdaad een zeer goede comic is. Dit is ook de eerste comic die ik van Spawn heb gelezen en ik was onmiddelijk verkocht.

Bovendien is de ganse image specials reeks van Junior Press goed. Vooral curse of the spawn en kiss, psycho circus vond ik zeer goed.

Na het lezen van deze comic heb ik onmiddelijk besloten om de serie van witchblade en spawn in het nederlands proberen vast te krijgen.
Geplaatst op 21/05/2008 Citeren
Icarus
Geplaatst op 21/05/2008