Nieuwe site

Ik heb na 1 minuut op de nieuwe site van Stripinfo te hebben bekeken, twee opmerkingen:
1) Mijn account schijnt niet meer bekend te zijn op de nieuwe site
2) Ik mis ontzettend de pijltjes om terug en vooruit te gaan binnen een serie wanneer je één strip aan het bekijken bent.
Geplaatst op 12/02/2026 Citeren
ErickKist
Geplaatst op 12/02/2026
gaat er ook een app komen van stripinfo op de smartphone zoals stripmunk ??
geens rudy
Geplaatst op 12/02/2026
Crew
7985
Origineel geplaatst door ErickKist
Ik heb na 1 minuut op de nieuwe site van Stripinfo te hebben bekeken, twee opmerkingen:
2) Ik mis ontzettend de pijltjes om terug en vooruit te gaan binnen een serie wanneer je één strip aan het bekijken bent.

Het is voorlopig echt wel nog maar een testfase!
Er werkt eigenlijk nog zo goed als niets (heb ik de indruk), het heeft dus ook geen zin om daar nu al veel vragen over te stellen of opmerkingen te geven.
Zoals ik het begrijp zal daar nu in de volgende weken volop aan gewerkt worden, en zullen er steeds meer functionaliteiten weer bijkomen. (En dat proces gaan we dus kunnen bewonderen )
Veter
Geplaatst op 12/02/2026
715
Verzoek aan de ontwikkelaars:
zouden jullie de persoonlijke gegevens als gelezen en andere statistieken van mijn aanwezigheid op de website zo snel mogelijk willen verwijderen? Ik heb daar geen toestemming voor gegeven.
Striphens
Geplaatst op 12/02/2026
Bedankt voor jullie opmerkingen.
Even verduidelijken: new.stripinfo.be is op dit moment een testversie bedoeld voor moderators en beheerders. Het is nog niet de definitieve versie en nog niet bedoeld voor algemeen gebruik.
Het loginprobleem is op dit moment opgelost. De navigatiepijltjes binnen een serie nemen we mee als feedback.
@geens rudy: een app is voorzien, maar dan als web-app
@Striphens: de gegevens die je ziet op forum.stripinfo.be (gelezen berichten, bekeken topics, etc.) zijn standaard forumstatistieken van je eigen activiteit, vergelijkbaar met het oude forum. Het zijn geen privégegevens. Maar we hebben gebruiker statistieken uit gezet.
Zodra de testfase is afgerond en de moderators groen licht geven, wordt de nieuwe site beschikbaar op het hoofddomein stripinfo.be. Tot dan blijft de huidige site gewoon werken zoals altijd.
Christophe Dejaeghere
Geplaatst op 12/02/2026
715
Origineel geplaatst door Christophe Dejaeghere
...
@Striphens: de gegevens die je ziet op forum.stripinfo.be (gelezen berichten, bekeken topics, etc.) zijn standaard forumstatistieken van je eigen activiteit, vergelijkbaar met het oude forum. Het zijn geen privégegevens. Maar we hebben gebruiker statistieken uit gezet.
Zodra de testfase is afgerond en de moderators groen licht geven, wordt de nieuwe site beschikbaar op het hoofddomein stripinfo.be. Tot dan blijft de huidige site gewoon werken zoals altijd.

In het oude forum worden geen gegevens van gebruikers getoond, anders dan gebruikersnaam, mutatiegegevens (totalen van berichten naar MODs) en aantal geplaatste berichten. Dank dat de 'statistieken' nu niet meer getoond worden.
Striphens
Geplaatst op 12/02/2026
Crew
3362
Ik kan niet op de (voorlopige) nieuwe site?
Het kent mijn email & wachtwoord niet?
$tripofiel
Geplaatst op 12/02/2026
Crew
13417
Ik vind het positief dat we de testversie te zien krijgen en dus (hopelijk) mee het traject kunnen bepalen.
Surya
Geplaatst op 12/02/2026
Origineel geplaatst door Veter

Het is voorlopig echt wel nog maar een testfase!
Er werkt eigenlijk nog zo goed als niets (heb ik de indruk), het heeft dus ook geen zin om daar nu al veel vragen over te stellen of opmerkingen te geven.
Zoals ik het begrijp zal daar nu in de volgende weken volop aan gewerkt worden, en zullen er steeds meer functionaliteiten weer bijkomen. (En dat proces gaan we dus kunnen bewonderen )

Een testfase is in mijn beroep juist het moment om opmerkingen te maken. Het is ook zeker niet de bedoeling om te kritisch te kijken maar wanneer je niet verteld wat opvalt, dan ga je het gebruiksgemak misschien voorbij.
Geplaatst op 13/02/2026 Citeren
ErickKist
Geplaatst op 13/02/2026
715
...
Een testfase is in mijn beroep juist het moment om opmerkingen te maken. Het is ook zeker niet de bedoeling om te kritisch te kijken maar wanneer je niet verteld wat opvalt, dan ga je het gebruiksgemak misschien voorbij.

Wat is jouw beroep dan, ErickKist? Volgens mij zitten hier misschien toch veel software-deskundigen?
Striphens
Geplaatst op 13/02/2026
Crew
7985

Begrijp ik helemaal.
Ik denk dat ik waarschijnlijk een foute woordkeuze gemaakt heb door 'testfase' te gebruiken. Als ik daar al tijd zou willen insteken kan ik hier een reusachtige lijst plaatsen met véle tientallen puntjes die voorlopig nog niet werken. Eigenlijk kan je dus nog weinig testen. Misschien moeten we eerder het woord kijkfase gebruiken, ze willen ons laten zien hoe het er ongeveer zal uitzien.
Testen komt dan wel als ze al wat verder in het proces zitten...
Veter
Geplaatst op 13/02/2026
Crew
7985
Origineel geplaatst door $tripofiel
Ik kan niet op de (voorlopige) nieuwe site?
Het kent mijn email & wachtwoord niet?

En ik heb al doorgegeven dat het inloggen inderdaad nog steeds niet in orde is...
Veter
Geplaatst op 13/02/2026
Hallo heb zonet eens gaan kijken naar de nieuwe site, wat mij al op valt dat er geen achterkantje van de strips meer bij staan , en ook dat je ze niet meer kan uit vergroten, hopelijk wordt dit nog aangepast , anders is het geen verbetering hoor .
Daardoor zullen jullie wel meer plaats hebben om cover toe te voegen.

Dus is het te hopen dat deze er wel komen , weet wel dat ze nog niet definitieve versie is , was er beter niet mee gewacht tot dat ze al in een verder vorm zat .
Geplaatst op 15/02/2026 Citeren
Stripridder
Geplaatst op 15/02/2026
Origineel geplaatst door Veter

Begrijp ik helemaal.
Ik denk dat ik waarschijnlijk een foute woordkeuze gemaakt heb door 'testfase' te gebruiken. Als ik daar al tijd zou willen insteken kan ik hier een reusachtige lijst plaatsen met véle tientallen puntjes die voorlopig nog niet werken. Eigenlijk kan je dus nog weinig testen. Misschien moeten we eerder het woord kijkfase gebruiken, ze willen ons laten zien hoe het er ongeveer zal uitzien.
Testen komt dan wel als ze al wat verder in het proces zitten...

Bedankt voor de toelichting. En voor alle zekerheid wil ik hierbij zeggen dat jullie site (nieuw en oud overigens) er mooi uitziet en voor mij een bron aan informatie geeft. Thanks.
Geplaatst op 15/02/2026 Citeren
ErickKist
Geplaatst op 15/02/2026
Geweldig om het proces mee te kijken en ik neem aan dat we ook aanmerkingen kunnen maken? :)

Ik zag dit niet in het lijstje staan met waar nog aan wordt gewerkt, maar kunnen we straks bij reeks ook weer zien welke van deze je wel en niet in bezit hebt?
Voor mij de meest gebruikte functie als ik onderweg ben.

Verder kijk ik uit naar verdere ontwikkelingen.
Geplaatst op 19/02/2026 Citeren
wolfdebor5
Geplaatst op 19/02/2026
715
Origineel geplaatst door Veter, eerder al.... Als ik daar al tijd zou willen insteken kan ik hier een reusachtige lijst plaatsen met véle tientallen puntjes die voorlopig nog niet werken. Eigenlijk kan je dus nog weinig testen.

Ik vind de functie die je noemt, Wolf, echt zo basic dat ik niet verwacht dat ie er niet zou zijn of komen. Ik vind functionaliteit veel belangrijker dan looks (zonder die functionaliteit).
Striphens
Geplaatst op 19/02/2026
Crew
7985
Dat had ik in elk geval ook al doorgegeven.
Ik heb vandaag ook al weer een heleboel dingen opgelijst.
En ze blijven ook hard doorwerken, ik zie elke dag dingen bijkomen en wijzigen. :-)
Veter
Geplaatst op 19/02/2026
Origineel geplaatst door Striphens
Origineel geplaatst door Veter, eerder al.... Als ik daar al tijd zou willen insteken kan ik hier een reusachtige lijst plaatsen met véle tientallen puntjes die voorlopig nog niet werken. Eigenlijk kan je dus nog weinig testen.

Ik vind de functie die je noemt, Wolf, echt zo basic dat ik niet verwacht dat ie er niet zou zijn of komen. Ik vind functionaliteit veel belangrijker dan looks (zonder die functionaliteit).

Ik vind de looks ook niet zo belangrijk. Voor mij functioneerd de huidige site al meer dan genoeg :)
wolfdebor5
Geplaatst op 19/02/2026
Wat nu al ook op valt dat de strips in de reeks niet volgens uitgifte datum staan , word dit nog aan gepast , en ook kan je de taal slechtere , want nu staan er zowel de Franse uitgaven als de Nederlands talige uitgaven door elkaar , vroeger kon je deze aanvinken welke moest hebben .

Hopelijk komt dit nog terug .
Geplaatst op 20/02/2026 Citeren
Stripridder
Geplaatst op 20/02/2026
15
Database — Volledige database gemigreerd: 400.000+ strips, reeksen, auteurs, uitgevers.

Als ik op de oude site bijvoorbeeld zoek op 'zwarte maan', dan worden zowel 'Reeksen' als 'Strips' getoond. Onder Reeksen vind ik onmiddellijk 'Kronieken van de Zwarte Maan' en 'Kronieken van de Zwarte Maan Specials'.

Op de nieuwe site:

zwarte maan > Reeksen (183) Strips (1)
kronieken van de zwarte maan > Reeksen (1505) Strips ?

Geen van beide zoektermen leidt naar de juiste reeks.

Inloggen (met e-mail) lukt nog steeds niet, ondanks het feit dat de statuspagina staat dat alle accounts zijn overgenomen.

Ik heb alvast mijn volledige collectie bewaard als een PDF, want dit voelt niet lekker...

Edit: Hoewel het 100% juist was een reset gedaan van het wachtwoord (en oude wachtwoord terug ingesteld) en nu werkt het. Exporteren van verzameling naar CSV is interessant, maar momenteel kan dat mét covers op de originele site.
Geplaatst op 21/02/2026 Citeren
Yeshua
Geplaatst op 21/02/2026
15
Is er eigenlijk een centrale meldplaats voor aandachtspunten, want op dit forum (of het nieuwe) zie ik niets nieuws verschijnen over het nieuwe forum. Op dat nieuwe forum is onder de status te zien dat het proces zich in de "afrondingsfase" bevindt, wat ik behoorlijk straf vind, want de database blijkt niet correct te zijn overgezet (en dan heb ik nog maar één reeks bekeken). Zo gaan er dus dingen verloren gaan.

Ik heb dit (en andere dingen) ook gemeld via feedback@stripinfo.be , maar tot nu toe geen reactie.

Het zou handig zijn mochten al deze meldingen op één plaats gebeuren, zodat dubbele meldingen vermeden worden. Tenzij het hiervoor nog te vroeg is (maar dan moet je niet over afrondingsfase spreken).
Geplaatst op 27/02/2026 Citeren
Yeshua
Geplaatst op 27/02/2026
Crew
7985
Ik denk echt niet dat er data verloren zijn gegaan. Hoe die data gepresenteerd worden is echter absoluut nog niet zoals hier op de (oude) site, en zoals we het ook graag op de nieuwe site willen zien.
Daar is zeker nog héél veel werk aan.
Ook hoe al die verschillende data aan hier elkaar gelinkt zijn met alle mogelijke finesses, sorteermogelijkheden, keuzes,.... is op de nieuwe site helemaal niet zichtbaar.

Ze zijn deze week heel druk bezig geweest met aan het administratie/moderatie gedeelte te werken. Ik hoop dus dat ze binnenkort weer verderwerken aan de rest van de site.

Ze hebben me ook verteld dat ze de opmerkingen van de gebruikers verzamelen en daar rekening mee zullen (proberen) houden.

Dat centrale meldpunt is er, denk ik,

Onderaan de statuspagina:

Iets opgemerkt?
Stuur een mail naar feedback@stripinfo.be met wat je tegenkwam, op welke pagina, en indien mogelijk een screenshot.
Elke melding helpt
.
Geplaatst op 27/02/2026 Citeren
Veter
Geplaatst op 27/02/2026
15
@Veter

Bedankt voor de info. Verloren gegaan is misschien niet het juiste woord, maar dat de database (nog) niet correct is overgezet is een feit. Dat is ook makkelijk te controleren: op de originele site heb ik 739 strips in bezit, maar als ik op de nieuwe site kijk, dan zijn het er 729.

Toevallig heb ik er 2 teruggevonden zonder dat ik de hele lijst ben afgegaan. Dit heb ik doorgegeven aan feedback@stripinfo.be , dus ik hoop dat ze de oorzaak van dit probleem kunnen vinden.
Geplaatst op 02/03/2026 Citeren
Yeshua
Geplaatst op 02/03/2026
Hallo , bij mij werkt het aantal strip dat ik bezit nog niet ? Kan ze wel oproepen maar zie nergens het aantal strip dat ik bezit staan ? Heeft het te maken met aantal in bezit ? Weet het niet normaal zijn het er 8716 zijn volgens de oude versie , ik kan de moeilijk gaan afdrukken om te zien of het klopt in de nieuwe versie . Want ja bij Yeshua zijn er 739 , dat kan je nog afdrukken
Geplaatst op 08/03/2026 Citeren
Stripridder
Geplaatst op 08/03/2026
336
Ik kan ook geen overzicht vinden van de totale hoeveelheid strips in mijn verzameling.
Ik vind de zijbalk met statistieken over je verzameling in de oude site erg nuttig. Kan deze ooki n de nieuwe site worden opgenomen?

Een ander punt:
Op de nieuwe site kan ik wel zien dat ik een strip in mijn bezit heb. Alleen kan ik niet meer zien of ik deze strip in een hard-copy bezit of dat ik deze digitaal bezit.
Dit kon ik wel aangeven op de oude site en dus ook in de overzichten.
Zou deze mogelijkheid kunnen blijven bestaan?
Geplaatst op 09/03/2026 Citeren
Wijnand
Geplaatst op 09/03/2026
Hallo de nieuwe site is verdwenen bij mij klopt dit of heeft ze een ander adres ? Gekregen.
Geplaatst op 14/03/2026 Citeren
Stripridder
Geplaatst op 14/03/2026
Crew
13417
Geplaatst op 16/03/2026 Citeren
Surya
Geplaatst op 16/03/2026
15
Welkom op de nieuwe Stripinfo.be
Stripinfo krijgt een volledig nieuw platform. Wat je hier ziet is de live versie die meermaals per week wordt bijgewerkt met verbeteringen en nieuwe functies. Jullie kennen deze site het best — gebruik hem, kijk rond, en laat ons weten wat je vindt.

Laatst bijgewerkt: 18 februari 2026

Best wel tegenstrijdig. Wordt meermaals per week bijgewerkt, maar als je de pagina moet geloven, dan ligt het stil sinds 18 februari. (?)
Geplaatst op 17/03/2026 Citeren
Yeshua
Geplaatst op 17/03/2026
Crew
4275
De bedoeling was om nu al de nieuwe site te hebben, maar er waren nog wat dingen waarvan we als mod vonden dat de gebruikerservaring niet goed genoeg was (minstens op hetzelfde niveau als de oude site), dus beter even uitstellen dan een mindere versie lanceren.
Fijn dat er veel mensen uitkijken naar de nieuwe website, wij zelf ook, maar je zal nog een beetje geduld moeten hebben.
Geplaatst op 19/03/2026 Citeren
woelfie
Geplaatst op 19/03/2026
15
Origineel geplaatst door woelfie
De bedoeling was om nu al de nieuwe site te hebben, maar er waren nog wat dingen waarvan we als mod vonden dat de gebruikerservaring niet goed genoeg was (minstens op hetzelfde niveau als de oude site), dus beter even uitstellen dan een mindere versie lanceren.
Fijn dat er veel mensen uitkijken naar de nieuwe website, wij zelf ook, maar je zal nog een beetje geduld moeten hebben.

Dankjewel voor de update, woelfie. Beter op het gemak en correct. Waar ik me persoonlijk wel zorgen over maak is het overzetten van de database, want in mijn geval lijkt dat niet 100% te zijn.
Geplaatst op 22/03/2026 Citeren
Yeshua
Geplaatst op 22/03/2026