Arretje Nof

Ik zie tot mijn verrassing dat 'De wonderbare avonturen van Arretje Nof', geschreven door Johan Fabricius, hier als stripreeks is ingevoerd. Zelf bezit ik deze boekjes ook, maar besloot ze niet aan dit gegevensbestand toe te voegen, omdat ik deze boekjes beslist niet als strip kan duiden. Het gaat om een geïllustreerd sprookje en geen beeldverhaal.
Geplaatst op 13/02/2008 Citeren
Hans Bekker
Geplaatst op 13/02/2008
Crew
7894
Ik had al mijn twijfels bij deze ingave Hans.
Op lambiek.net staat daarover dat "hier eigenlijk geen sprake is van een strip", maar Bonte vermeldt ze wel, en daarom begon ik te twijfelen.

Maar als jij deze boekjes ook niet als strip ziet, ga ik ze verwijderen. Bedankt!
Veter
Geplaatst op 13/02/2008
Het zal wel een domme vraag zijn: Maar wie is Bonte?
Hans Bekker
Geplaatst op 13/02/2008
Crew
7894
Een stripdatabank van uitgeverij Bonte.
Eén van de (vele) referenties die ik gebruik bij het controleren en/of opzoeken van strips.

http://www.bonte.be
Veter
Geplaatst op 13/02/2008
3
Grappig, ik zat me al af te vragen wat er mee gebeurd was.
De reden dat ik met Arretje Nof begonnen ben is eigenlijk de tweede serie die geïllustreerd is door de Toonder Studio's. M.i. wel degelijk wel interessant voor stripliefhebbers.
Maar o.k., misschien moet je een grens trekken.
Geplaatst op 14/02/2008 Citeren
pasa
Geplaatst op 14/02/2008
Ik kan me uit mijn jeugd een deeltje 'Arretje Nof' herinneren met tekeningen van Marten Toonder; ik dacht dat de tekst van zijn broer broer was. Volgens mij was dat ook geen strip, maar daar zal ik mijn handen niet voor in het vuur steken (doe ik trouwens toch heel weinig).
Geplaatst op 14/02/2008 Citeren
Hans Bekker
Geplaatst op 14/02/2008