Dit is het laatste deel van Hindenburg. Diane Hunter heeft de nakomelingen van Ahota verzameld en het is nu gewoon kwestie van het duivels plan van de nazi's te verhinderen. Klinkt simpel, maar zal het dat hoegenaamd niet zijn.
De nazi's hebben een team van mensen met psychische krachten samengesteld. Hiermee willen ze de normale gang van zaken beïnvloeden om zo het Duitse Rijk te bevoordelen. Sportmannen kunnen ineens meer, anderen worden dan weer beperkt. Maar de kers op de taart zal de Hindenburg zijn. Bij de aankomst van de zeppelin in de VS, zal het team van daaruit de hooggeplaatste Amerikanen proberen te draaien naar een pro-Nazi houding. Dit zou een vrijgeleide betekenen voor de nazi-heerschappij. Kan Diane en haar team dit nog stoppen? (hint: het einde van de Hindenburg)
Zoals bij vorige recensies reeds gezegd is dit een boeiende materie: de psychische krachten, van telepathie tot materie-verandering, het trekt me wel aan. Maar nu, na alles nog eens herlezen te hebben, gaat het net allemaal iets te gemakkelijk. De krachten gaat spectaculair snel van niks tot overweldigend en toch is er nog iemand beter, ondanks dat ook daar niet veel geoefend is. Het gaat iets te vlot en te snel. Neemt niet weg dat dit een leuke alternatieve uitleg is voor de Hindenburg en zijn aankomst in de VS.
De tekenaar krijgt opnieuw wat uitdagende omstandigheden voor de kiezen: brand, storm, sneeuw, trein, zeppelin,.. en doet dat degelijk.
In het kort: af en toe een iets te gemakkelijke evolutie, maar het blijft vlot tijdverdrijf
Geplaatst op 24/05/2017
Citeren