Peanuts: Coronet / Fawcett

1105
Ik heb hier nog 'n paar engelstalige pockets uit de Amerikaanse reeks Peanuts (Charlie Brown en Snoopy, weet je wel), maar ik zie dat op de website zowel een reeks Snoopy als een reeks Peanuts vermeld staat, dus ik weet niet goed bij welke toevoegen.

You're not for real, Snoopy heb ik ook, maar die staat volgens mij ten onrechte onder de reeks "Snoopy", want op de eerste pockets uit deze reeks van Coronet staat op de voorpagina "A Peanuts Book featuring Snoopy". Deze pocket hoort volgens mij dus eerder thuis bij de reeks "Peanuts".

De Peanuts-reeks, uitgegeven door Coronet, heeft een eigen nummering. You're not for real, Snoopy is nr. 30 (misschien te verkiezen boven de huidige VE 1 op de website ?). De andere pockets die ik heb zijn:

3. Good Ol' Snoopy (Selected Cartoons from "Snoopy Vol. II")
19. We Love You, Snoopy (Selected Cartoons from "Snoopy Come Home Vol. I")
24. The Wonderful World of Peanuts (Selected Cartoons from "More Peanuts Vol. I")
37. There's No One Like You, Snoopy ((Selected Cartoons from "You're You, Charlie Brown, Vol. II")
58. Think Thinner, Snoopy (Selected Cartoons from "Don't Hassle Me With Your Sighs, Chuck, Vol. II")
68. It's Chow Time, Snoopy (Selected Cartoons from "Dr. Beagle and Mr. Hyde, Vol. I")

Misschien wil je deze wel al aan stripinfo.be toevoegen ?

Als je ze graag alle 89 (!) op de site zet, dan kan je terecht op www.augh.com waar het hele overzicht staat van de uitgaven van Coronet.

Maar dan ben je nog niet klaar, want de uitgaven van het Britse Coronet zijn eigenlijk herdrukken van de 100 uitgaven van het Amerikaans Fawcett (op enkele na, die ze dus niet herdrukt hebben ...)
Hier (wel een eindje naar beneden scrollen) staan de titels die Fawcett heeft uitgegeven.

Gelukkig staat op dezelfde website een handig overzicht van alle originelen en herdrukken. Dat lijkt me de ideale informatiebron om alle "originele" Peanuts op stripinfo.be te krijgen.

Daarna alleen de foto's van de covers nog ... :D
Geplaatst op 10/11/2007 Citeren
Herbert
Geplaatst op 10/11/2007
Crew
7894
Aiaiai, jij wil me echt depressief krijgen of wat? Zo'n massa!

;)

Hoewel, ik voel me eigenlijk niet geroepen om alle Engelstalige strips te gaan toevoegen. Nog werk genoeg aan de Nederlandstalige! Maar dat mag je natuurlijk niet beletten je eigen exemplaren toe te voegen! :D
Geplaatst op 10/11/2007 Citeren
Veter
Geplaatst op 10/11/2007
1105
Origineel geplaatst door Veter
Maar dat mag je natuurlijk niet beletten je eigen exemplaren toe te voegen !

Bij de reeks "Peanuts" dan ?

En verplaats je deze dan ook naar de reeks "Peanuts" ?

Trouwens, ik ben het met je eens dat het toevoegen van anderstalige strips géén prioriteit moet zijn voor stripinfo.be ... :]
Geplaatst op 11/11/2007 Citeren
Herbert
Geplaatst op 11/11/2007