Guust

Wat is AINT 1 voor een album?

Staat geen link en naam bij.

mvg

datbenik
Geplaatst op 07/11/2007 Citeren
datbenik
Geplaatst op 07/11/2007
Crew
7894
Ha, het album dat jij toegevoegd hebt. :D
Maar ik zal al aan het slapen geweest zijn, had niet gemerkt dat de titel ontbrak.
Ik heb het een voorlopige titel gegeven, weet niet of daar een echte titel bijhoort?

http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=31119
Veter
Geplaatst op 07/11/2007
Het boek ziet er aan de buitenkant precies hetzelfde uit als de franse versie, zag ik die al in de database staat. Titel kan ik nergens vinden, alleen datgene wat ik u al had geschreven; de onderwerp(en) en de titels van de guust albums die in het boek staan.

Volgens mij word het ook wel de "Franquin Collectie" genoemd, zie ik op internet.
datbenik
Geplaatst op 07/11/2007
Crew
7894
Ah, ok, het begint te dagen!
Verdere delen bevatten ook andere verhalen dan Guust Flater, het zal een collectie moeten worden.
Veter
Geplaatst op 07/11/2007
Eh, ik weet niet of ik u nu goed begrijp,
Maar de verdere delen gaan alleen over Guust Flater en Franquin.

Verder heb ik een typefout gemaakt zie ik van een titel met daarin Guus ipv Guust.

Ik heb dit album toen in de "guldentijdperk" gekocht, omdat het zo'n mooi uitgevoerde album is, waarvan ik er per se minstens 1 van in mijn Guust collectie wilde hebben.

Van Robbedoes en Kwabbernoot had Dupuis ook een soortgelijke collectie van gemaakt met ook een schitterende cover, die ik natuurlijk ook in mijn collectie wilde hebben, als is het maar 1 exemplaar dan.
datbenik
Geplaatst op 07/11/2007
Crew
7894
Uitgegeven als onderdeel van "Franquin Collectie". Eerste delen uit die collectie bevatten verhalen uit de Guust Flater reeks, daarna uit Robbedoes, en daarna ook nog uit Marsupilami.
Maar er lijken geen overlappingen in de albums (Guust Flater + Robbedoes bv), ze kunnen dus mooi in hun eigen reeks terecht.
Veter
Geplaatst op 07/11/2007
Crew
296
Origineel geplaatst door datbenik
Verder heb ik een typefout gemaakt zie ik van een titel met daarin Guus ipv Guust.

typfout aangepast

Origineel geplaatst door datbenik
Het boek ziet er aan de buitenkant precies hetzelfde uit als de franse versie, zag ik die al in de database staat.

mss inderdaad deze 2 bij elkaarzetten?
http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=29763 (franse versie)
http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=31119 (nederlandstalige versie)

over de franstalige versie heb ik nog het volgende gevonden...
Geplaatst op 08/11/2007 Citeren
frodo76
Geplaatst op 08/11/2007
Crew
7894
Dat lijken inderdaad wel dezelfde albums te zijn.
Ik heb ze samengevoegd.
Veter
Geplaatst op 08/11/2007
602
hoi,

dit is de rombaldi franquin collectie
deel 1 tot 5 is guust
deel 6 tot12 is robbedoes en kwabbernoot
deel 13 is de marsupilami
deel 14 ( heeft eigenlijk als nummer * ipv 14 ) zwartkijken.

elk "subreeksje" heeft een andere illustratie op de cover ( dus 4 verschillende covers in totaal ).

Hoe dat toen juist qua uitgerverij in elkaar zat met de nederlandstalige uitgaven weet ik niet, maar rombaldi was wel degelijk een zelfstandige uitgeverij, in 74 opgekocht door la redoute, dat op zijn beurt opgekocht werd door hachette in 88, en in de loop van de jaren 90 zachtjes gestorven is. Dupuis heeft daarna ( jaren 90 en 00 ) nog 4 reeksen "rombaldi style" uitgebracht ( Michel Vaillant, les tuniques bleues, roba en tillieux )

Als je wil laad ik dit weekend wat ontbreekt van de franquin reeks op.
ignoramus
Geplaatst op 08/11/2007
602
Bedankt voor het aanvullen en corrigeren. Er zijn nog een paar kleine foutjes :
- alle delen hebben 224 paginas behalve 14 (80). ( Ik had 2 en 3 van guust verkeerdelijk opgeladen met "223" pagina's )
- deel 12 staat als SC
- Ik had in navolging van die ene guust die er al stond, "deel x" als titel gebruikt. Dat staat ergens nergens in de boeken zelf. Ik stel voor om - zoals deel 13 - de eerste vijf gewoon guust flater te noemen en 6 tot 12 robbedoes en kwabbernoot. Dat is dan consistent met de twee laatste en met wat er op de boeken zelf staat.
- het laatste ( zwartkijken ) heeft eigenlijk geen nummer. Er staat letterlijk "*". Maar als het een nummer had, was het 14 en niet 15.
Geplaatst op 13/11/2007 Citeren
ignoramus
Geplaatst op 13/11/2007
Crew
7894
Bedankt voor het toevoegen.
Foutjes zijn bijgewerkt.
Een * kan niet toegevoegd worden, moet een nummer zijn. Maar volgens Rombaldi site zijn er wel degelijk 15 delen. Of is dat 14de deel (Ton en Tinneke) niet verschenen in het Nederlands?
Veter
Geplaatst op 13/11/2007
602
ton en tinneke is, voor zover ik weet, idd nooit in het nederlands verschenen.
ignoramus
Geplaatst op 13/11/2007