Antares, deel 1

genre: sciencefiction

In mijn recensie over Betelgeuze was ik bepaald niet scheutig met lof. Het is waar, in psychologisch en sociaal opzicht schiet Leo volgens mij als schrijver ernstig tekort. Ik heb nu de 1e episode van Antares achter de rug en ik kan niet anders dan Leo een pluim op de hoed steken. Hij verrast steeds weer als hij de lezer vreemde werelden toont. Vol verbazing kijk je om je heen en de nieuwe indrukken zijn soms verpletterend.

De houterige figuren met hun etalagekoppen neem ik voor lief, het melodrama rond Kim slik ik ook, want als sciencefictionauteur blijft Leo overeind. Er is niets mis met mans fantasie en dat spreidt hij in woord en beeld tentoon.

Ik ben zeer benieuwd welke verklaringen er in de volgende delen komen betreffende het metalen insect en de griezelige plotselinge verdwijningen van mens en dier. Als Leo hier goed uitkomt, geef ik hem een vol punt extra.
Geplaatst op 03/11/2007 Citeren
Hans Bekker
Geplaatst op 03/11/2007
15
ik vind aldebarran-betelgeuze-antares een schitterend epos echt!
ik ben dan ook heel benieuwd hoe de derde cyclus zal aflopen.
leo behoort zeker tot m'n favoriete auteurs/tekenaars. 'k hou nu eenmaal van z'n stijl :]
Geplaatst op 10/07/2008 Citeren
fastie
Geplaatst op 10/07/2008
3030
Origineel geplaatst door fastie
ik vind aldebarran-betelgeuze-antares een schitterend epos echt!
ik ben dan ook heel benieuwd hoe de derde cyclus zal aflopen.

Ik ook. Maar met :

Origineel geplaatst door Hans Bekker
De houterige figuren met hun etalagekoppen neem ik voor lief, het melodrama rond Kim slik ik ook, want als sciencefictionauteur blijft Leo overeind. Er is niets mis met mans fantasie en dat spreidt hij in woord en beeld tentoon.

ga ik ook volledig akkoord. Gelukkig worden de mindere tekeningen gecompenseerd door het zeer goede verhaal (zie ook The Luna Brothers, waar ik binnenkort ook wel eens iets over zal proberen schrijven... Prachtige verhalen, maar de tekeningen kunnen niet iedereen bekoren). :D
Geplaatst op 11/07/2008 Citeren
spock
Geplaatst op 11/07/2008
Crew
13303
Origineel geplaatst door spock
(zie ook The Luna Brothers, waar ik binnenkort ook wel eens iets over zal proberen schrijven... Prachtige verhalen, maar de tekeningen kunnen niet iedereen bekoren). :D

Die zijn inderdaad niet schitterend, maar de 3 eerste delen van Girls zijn niet slecht!
Geplaatst op 11/07/2008 Citeren
Surya
Geplaatst op 11/07/2008
3030
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door spock
(zie ook The Luna Brothers, waar ik binnenkort ook wel eens iets over zal proberen schrijven... Prachtige verhalen, maar de tekeningen kunnen niet iedereen bekoren). :D

Die zijn inderdaad niet schitterend, maar de 3 eerste delen van Girls zijn niet slecht!

Het vierde afsluitende deel ook niet ! ;)

En ook Ultra, hun Graphic Novel (7 comics) is goed.
Maar ik wou het over hun nieuwe reeks The Sword hebben, waarvan deel 1 pas uit is. SCHITTEREND !
Maar zoals gezegd, later meer, nu niet veel tijd, en geen inspiratie...
*zuchtje*
8)
Geplaatst op 14/07/2008 Citeren
spock
Geplaatst op 14/07/2008
Crew
13303
Ah, is deel 4 de afsluiter? Dacht dat de reeks nog langer door ging.
Surya
Geplaatst op 14/07/2008
Origineel geplaatst door Hans Bekker
genre: sciencefiction

Je bent niet de enige die ze voor lief neemt. Leo kan een verhaal vertellen, zowel in beeld als schrift. En als hij alleen het script maakt zoals in Dexter London of meewerkt in Kenia, hij heeft toch dat wat het verschil maakt. Dexter London is spijtig genoeg zo ondergewaardeerd als strip omdat de tekenstijl van Sergio Garcia niet door zovelen wordt geapprecieerd, maar het verhaal is wel sterk vind ik en dat maakt het weer goed.

Maar een strip koop je toch ook alleen niet voor de tekeningen, zij men ooit bij freds strip winkel, of was het juist andersom?
Royale de luxe
Geplaatst op 14/07/2008
Crew
13303
Ik vond het verhaal van Dexter London eigenlijk maar vrij zwak, en het werd steeds zwakker naar het einde toe.
Surya
Geplaatst op 14/07/2008
3030
Origineel geplaatst door Surya
Ik vond het verhaal van Dexter London eigenlijk maar vrij zwak, en het werd steeds zwakker naar het einde toe.

vond ik ook.
Geplaatst op 15/07/2008 Citeren
spock
Geplaatst op 15/07/2008