Bij nr. 2273 van het Weekblad Robbedoes verscheen in 1981 (?) een "bijvoegsel" van 148 blz. met als titel "Robbedoes Speciaal 81-82" met strips van Guust, Jaap, German en wij, Isidoor, Lommeloor, enz.
Drie maanden later (op 18 maart 1982) verscheen het eerste Robbedoes Album + met "een nooit eerder uitgegeven album" ('De Buste van de Baas' van Bram Jager en zijn buur). Daarna volgden nog vijf van dergelijke extranummers ('Kasper Kruid', 'Het statige stort', 'De dodende schaduw', 'De Zoektocht naar Koning Rodonnal'). In het vijfde nummer stond geen extra album, maar werd wel 45 jaar Robbedoes gevierd en het laatste album wijdde 30 pagina's aan Franquin.
Er is dus (bij mijn weten) één Robbedoes Speciaal en er zijn zes Robbedoes Album +.
Ik vind ze (nog) niet op stripinfo.be terug.
Is dit een aparte reeks of horen ze eerder thuis bij een (nog te maken - wie durft ?) reeks "Weekblad Robbedoes" ?
Geplaatst op 02/08/2007
Citeren
Ik zou de Speciaal/+ albums inderdaad als aparte reeks beschouwen.
Ik heb ook al gedacht aan het toevoegen van het Robbedoes weekblad, maar staat heel laag in mijn prioriteitenlijstje! :D
Geplaatst op 03/08/2007
Citeren
Origineel geplaatst door VeterIk heb ook al gedacht aan het toevoegen van het Robbedoes weekblad, maar staat heel laag in mijn prioriteitenlijstje! :D
Voeg je daar "Kuifje" en" Het Volkske" ook aan toe? :D
Geplaatst op 03/08/2007
Citeren
Origineel geplaatst door fluiten
Voeg je daar "Kuifje" en" Het Volkske" ook aan toe? :D
Een pril begin voor "Kuifje" vind je
hier al !
Geplaatst op 03/08/2007
Citeren
Met de nadruk op "pril" :D
Geplaatst op 03/08/2007
Citeren
Moet je
hier maar eens gaan kijken.
Alle jaren met alle covers. Klik maar op "choix de l'hebdo" en dan op "Kuifje weekblad". 8o
Beste Veter. Dit brengt je toch wel op andere gedachten, hoop ik. :D
Geplaatst op 03/08/2007
Citeren
Ah, staat daar mooi bij elkaar. En inderdaad heel verleidelijk.
Hmm, bij nader inzicht toch niet. :D
Geplaatst op 03/08/2007
Citeren
Bestaat er voor het weekblad Robbedoes ook zo'n website ?
Geplaatst op 03/08/2007
Citeren
Mij niet bekend, misschien weet Fluiten meer?
Maar je oorspronkelijke vraag:
Robbedoes Speciaal/+
Geplaatst op 04/08/2007
Citeren
Geweldig ! En bedankt (ik was er nog niet aan toe gekomen de reeks er zelf op te zetten) !!
En ik wil ook niet moeilijk doen, maar hoort de "Robbedoes Speciaal 81-82" niet eerder thuis bij de (dus nog te maken) reeks "Weekblad Robbedoes" ? In de linkerbovenhoek staat uitdrukkelijk dat het om een bijvoegsel bij nr. 2273 gaat ...
Geplaatst op 04/08/2007
Citeren
Jaaaa zeg!!
:P
Nee, als dat inderdaad een bijlage was, kan die beter bij het weekblad terechtkomen. Ik doe wat aanpassingen.
Geplaatst op 05/08/2007
Citeren
Helemaal perfect nu !
Hartelijk dank! :)
Geplaatst op 05/08/2007
Citeren
Origineel geplaatst door Veter
Mij niet bekend, misschien weet Fluiten meer?
Neen, hoor, niets van gevonden. Jammer. :(
Geplaatst op 06/08/2007
Citeren
ik had ook al gezocht maar ook zonder resultaat
Geplaatst op 06/08/2007
Citeren