Groeperen per auteur?

Crew
Avatar Fumetti
3673
Is het mogelijk om in je collectie te sorteren per auteur? Zeker voor auteurs van one shots zou dat nuttig zijn. Vb alles van Comès. Maar ook voor andere auteurs vind ik dat zinvol. In mijn beneveld brein vind ik het logisch om Tijdvogel, Magasin Général, Pyrenée en Peter Pan samen te zetten, en dan zou ik dat ook graag zo in mn collectie kunnen doen.
Geplaatst op 11/04/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 11/04/2014
Crew
Avatar Surya
13276
Het probleem daarbij is uiteraard: op welke auteur moet dan gesorteerd worden? De scenarist? De tekenaar? De inkleurder? De vertaler? En wat als er meerdere scenaristen of tekenaars zijn?
Geplaatst op 11/04/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/04/2014
op de auteur die je ingeeft hé... al de rest verwijder je automatisch uit de collectie. Zeer overzichtelijk op die manier.
Geplaatst op 11/04/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 11/04/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Slechts 1 auteur per reeks overhouden is idd een mogelijkheid. Op die manier zou je alle sus en wis bvb onder Vandersteen kunnen zetten. Maar het zou ook moeten kunnen om het "wisselend" te doen. Bij bvb Roodbaard zowel Hubinon als Charlier ingeven, dan kan je soms op Hubinon selecteren (en krijg je ook Buck Danny, Tiger Joe of Surcouf), en op andere momenten Charlier (om dan Joris Jasper, Beverpatroelje, Flip Flink etc) te krijgen als resultaat.
Vb is natuurlijk niet echt goed gekozen gezien Hubinon altijd met Charlier werkte...

Dus wat ik graag zou hebben is om in mijn collectie een "search" te maken van "geef me alle charliers". Het selecteren per auteur zoals dat binnen de totale database kan ook uitbreiden naar onze eigen collectie. Want daar kunnen we enkel alfabetisch op reeks/titel ordenen.
Geplaatst op 11/04/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 11/04/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
voor alle duidelijkheid, en om me meteen maar al te excuseren: ik ken niks van informatica en heb dus totaal geen benul van de (on)mogelijkheid van mn vraag hé ;)
Geplaatst op 11/04/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 11/04/2014
Crew
Avatar Surya
13276
OK, dat is dus niet sorteren, maar filteren. Makes more sense :)
Geplaatst op 12/04/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/04/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
das ook de 1e keer dat ze me met "more sense" associëren :))
Geplaatst op 12/04/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 12/04/2014