Peer de Plintkabouter 5 De tydfout

Peer is smoorverliefd op Raponsje maar zit met een klein probleem. Hij is namelijk nogal timide en durft haar niet face to face te zeggen hoe zot hij van haar is. Alternatief is brieven schrijven maar Peer heeft een doktersgeschrift, ttz, niet te lezen. Gelukkig is zijn inventiviteit recht evenredig met zijn verlegenheid dus een bestelling plaatsen bij de firma Neckramp is de oplossing. Maar is de schrijfstijl van Peer reeds vermeld? De bedoeling was een tijpmachine maar ook de leden van het postorderbedrijf hebben problemen om de brief van Peer te ontcijferen. Het enige wat ze uit de tekst kunnen uitmaken is tijdmachine en dat is dan ook wat ze naar Peer verzenden, met alle gevolgen van dien...

Deze vijfde Peer de Plintkabouter, geschreven en getekend door Marq van Broekhoven is een gezamenlijke uitgave van Syndicaat en strip2000. De figuur Peer en het genre humor is ondertussen al redelijk bekend maar voor de leken onder ons: Marq van Broekhoven is licht gestoord en dat merk je tot in zijn verhalen. Enfin, dat moet toch zo zijn om dergelijke nonsens te bedenken. En dat een heel verhaal lang, 47 pagina's aan één stuk.
"Nonsens", hoor ik denken? Ja maar dan van topkwaliteit. Peer de Plintkabouter is een humoristische strip waar je verstand op nul moet zetten en alles op je af laten komen. Zoek er geen structuur in, vraag niet om humor met een visie of vingerwijzigingen. Neen, hersens leeg en geniet van elk plaatje.

Besluit: Humor zoals humor moet zijn. En zoals Luc Cromheecke het zo goed verwoordt: Zeer stomme grappen van het kaliber waar ik enkel om kan lachen!! Ik ben jaloers op zoveel onzin.