Kzara ou Les nuits barbares 1 Kzara ou Les nuits barbares

Zorkhan en zijn schildknaap Yong komen, na een groot gevecht waarvan zij de enige overlevenden zijn, uitgeput toe aan een bron en doen zich tegoed aan het water. Dat is niet naar de zin van de amazones die de bron als de hunne beschouwen. Bijgevolg worden Zorkhan en zijn sidekick gevangen genomen. En iedereen weet wat amazones met gevangen mannen doen!

Oh ja, vergat ik te vermelden dat ze zich aan de bron niet alleen aan het water te goed doen, maar ook aan elkaar? Dat spreekt toch voor zich! Na een zwaar, uitputtend gevecht is het eerste dat je doet, na gedronken te hebben, elkaar eens goed penetreren, nietwaar?

Jean-Yves Mitton staat al 20 bekend als een goed tekenaar van degelijke historische strips die steeds een goede scheut naakt en seks bevatten. Ik zie hem zo al denken "dat kan beter". Maar dan krijg je het niet meer verkocht aan mainstream uitgevers, dus moest hij voor dit album uitwijken naar een kleine uitgever van erotische (zeg maar gerust porno) strips. Nu kan hij het verhaal laten voor wat het is, en zich tebuiten gaan aan zijn vunzige fantasieën.

Het verhaaltje stelt uiteraard niet veel voor, en er zitten nogal wat vreemde kronkels in. Bijvoorbeeld: als de amazones dan toch zo graag zwanger willen worden van de gevangenen, waarom beperken ze zich dan tot uitsluitend anale seks en felatio? En hoe komt het dat ze zaadlozingen hebben alsof ze 3 weken geen seks gehad hebben, ook al is het pas minuten geleden?
Uiteraard is Zorkhan ook voorzien van een geslacht zoals we dat aan kunnen treffen bij een paard, en dat geeft uiteraard geen probleem bij de anale penetratie.

Het einde van het verhaal (opgepast, ik ga het hier zo dadelijk verklappen!) waarbij Zorkhan en Yong hun tegenstanders eerst het geslacht afsnijden en meteen ook eens goed anaal penetreren is hallucinant en toont maar wat voor een vies ventje Mitton eigenlijk is.

Liefhebbers van het genre (dat is: porno, niet historische strips met wat seks) zullen dit misschien leuk vinden, maar ik vond het verhaal wat magertjes, ongeloofwaardig, niet opwindend (en dat is toch het doel) maar wel goed getekend.