Een pentekening van
Peyo, de (jammer genoeg) overleden tekenaar van verschillende bekende figuren: Johan en Pirrewiet, de smurfen,.. werd geveild bij Banque Dessinée in Brussel. Zijn pentekening van de cover in Chinese inkt voor het stripalbum "
De dwerg in het rotsbos" bracht net geen 80.000 euro op. Samen met een maquette van Hergé voor 41.500 euro en een potloodtekening van Asterix van Uderzo voor net geen 40.000 euro, zorgden ze voor een succesvolle veiling.
Geplaatst op 17/03/2013
Citeren
mhhh.... dan moet je echt teveel geld hebben :P Wie geeft er nou 80.000 euro voor een tekening... dan weet je echt niet meer wat je met je geld moet :O
Geplaatst op 14/04/2013
Citeren
zeker geen echte stripfan?of toch niet lang dan?:)
sommige herdcore fans van bepaalde tekenaar gaan nu eenmaal ver voor hun passie en durven er al eens geld tegen smijten voor origineel wer,moest ik het me kunnen permeteren zou ik het ook doen ze lol.
maar anderzijds,tegenwoordig zijn origineel stripwerk van oude meesters niet aleen gewild bij hun fans,maar ook bij totaal onwetende mensen met veel geld die het nieuwe gat in de markt hebben gevonden voor in te investeren,namelijk alles rond strips en dan zeker van oude meesteres,want dat is de laatste jaren wel gebleken,die investeren fors in deze spullen omdat ze gehoord hebben dat het geld kan opleveren,met gevold,de gewone fan die origineel werk zou willen kopen kan het niet meer betalen en das heel jammer.....
Geplaatst op 14/04/2013
Citeren