Gaiman Award heeft de eerste plaats, voor beste buitenlandse strip vertaald en uitgegeven in Japan, gegeven aan De Duistere Steden van Benoit Peeters en François Schuiten. De tweede plaats was voor Superman: Red Son (Mark Millar) en de derde voor Muchacho (Emmanuel Lepage).
In totaal waren er 66 strips genomineerd, maar de enige echte winnaar is dus De Duistere Steden, waar we als Belg best wel trots mogen op zijn, gezien de toch wel zware concurrentie van de Amerikaanse comics.
En zo ziet de winnaar er uit in het Japans:
https://d13uygpm1enfng.cloudfront.net/article-imgs/en/2012/12/06/AJ201212060048/AJ201212060049M.jpgHet artikel kan je
hier vinden (de versie, vertaald uit het Japans naar het Engels).
Geplaatst op 07/12/2012
Citeren
Ik vind deze uitgave nergens terug op de site ?( :D
Geplaatst op 07/12/2012
Citeren
Origineel geplaatst door woelfie
Het is dan ook uitermate sympathiek dat ge u kandidaat stelt om het Japans hier aan te vullen. :D
Geplaatst op 07/12/2012
Citeren
DAMN zeg
Dikke Proficiat aan Schuiten en Benoit!!
Geplaatst op 07/12/2012
Citeren
Origineel geplaatst door witam
In totaal waren er 66 strips genomineerd, maar de enige echte winnaar is dus De Duistere Steden, waar we als Belg best wel trots mogen op zijn, gezien de toch wel zware concurrentie van de Amerikaanse comics.
Jullie Belgen mogen daar inderdaad trots op zijn. Gefeliciteerd !
'De Duistere Steden' is voor mij een van de krenten in de strippap.
Geplaatst op 07/12/2012
Citeren
Dat zijn geen krenten meer maar eerder pruimen. :D
Geplaatst op 07/12/2012
Citeren
Origineel geplaatst door woelfie
Ik heb beide Japanse albums ingevoerd en zullen hopelijk spoedig op de site te vinden zijn.
Geplaatst op 08/12/2012
Citeren
François Schuiten en Benoît Peeters zijn in het kader van de release van het tweede verzamelalbum in Japan enkele dagen in Japan geweest. Een verslag van deze reis kun je vinden op http://www.altaplana.be/events/trip_to_japan_2012
Geplaatst op 08/12/2012
Citeren
Origineel geplaatst door witamOrigineel geplaatst door woelfie
Het is dan ook uitermate sympathiek dat ge u kandidaat stelt om het Japans hier aan te vullen. :D
Daagt ge me uit ? :evil:
Japanse (en Koreaanse) manga/manhwa (in eerste instantie die die ook in vertaling bestaan) staat ook al op mijn lijst, maar daar staat (
net zoals bij Veter) nog veel te veel op. ;(
Geplaatst op 08/12/2012
Citeren
Origineel geplaatst door woelfieOrigineel geplaatst door witamOrigineel geplaatst door woelfie
Daagt ge me uit ? :evil:
Japanse (en Koreaanse) manga/manhwa (in eerste instantie die die ook in vertaling bestaan) staat ook al op mijn lijst, maar daar staat (
net zoals bij Veter) nog veel te veel op. ;(
Een excuus gelijk een ander.. veel op de lijst... pffff (niet onder de indruk).. hehe ;)
Geplaatst op 08/12/2012
Citeren
Wie het ook gedaan heeft.. bedankt om
hem in de databank te zetten.
Geplaatst op 08/12/2012
Citeren