complete DCU reboot !

3030
http://www.comicbookresources.com/assets/images/articles/1306888402.jpg

Gisterenavond bracht DC duidelijkheid over wat velen reeds een tijdje vermoeden:

Reboot voor het DC-Universum!

DC is relaunhcing "Justice League" and 51 other titles in September

Our [1st] 13 Questions About the DCU Reboot

The Beat schreef :
Traditionally, digital comics have been to comics retailers what kryptonite was to Superman — something to be feared and avoided. And DC’s Bob Wayne has been in the forefront of keeping retailers happy, to the point of shutting down many initiatives over the years that might have ruffled their feathers and caused them to order fewer DC Comics.

So it is on this day that it is Bob Wayne who has been called upon to write the letter to DC’s retail partners and inform them that the new digs are going to feature beautiful kryptonite flooring on the deck and patio: DC’s new world of comics will be released digitally at the same time as the print versions. Here’s what Wayne told them:

A LETTER ON THE DC UNIVERSE AND SEPTEMBER 2011

To our comics retail partners,

In the time I’ve worked at DC Comics, I’ve witnessed any number of industry defining moments. But today, I bring you what is perhaps the biggest news to date.

Many of you have heard rumors that DC Comics has been working on a big publishing initiative for later this year. This is indeed an historic time for us as, come this September, we are relaunching the entire DC Universe line of comic books with all new first issues. 52 of them to be exact.

In addition, the new #1s will introduce readers to a more modern, diverse DC Universe, with some character variations in appearance, origin and age. All stories will be grounded in each character’s legend – but will relate to real world situations, interactions, tragedy and triumph.

This epic event will kick off on Wednesday, August 31st with the debut of a brand new JUSTICE LEAGUE #1, which pairs Geoff Johns and Jim Lee, together for the first time. (Yes, this is the same week as FLASHPOINT #5.)

We think our current fans will be excited by this evolution, and that it will make jumping into the story extremely accessible to first-time readers – giving them a chance to discover DC’s characters and stories.

We are positioning ourselves to tell the most innovative stories with our characters to allow fans to see them from a new angle. We have taken great care in maintaining continuity where most important, but fans will see a new approach to our storytelling.

Some of the characters will have new origins, while others will undergo minor changes. Our characters are always being updated; however, this is the first time all of our characters will be presented in a new way all at once.

Dan DiDio, Bob Harras and Eddie Berganza have been working diligently to pull together some of the best creative teams in the industry. Over 50 new costumes will debut in September, many updated and designed by artist Jim Lee, ensuring that the updated images appeal to the current generation of readers.

The publication of JUSTICE LEAGUE #1 will also launch digital day-and-date for all ongoing superhero comic book titles – an industry first.

On Wednesday, June 1st, this initiative is expected to be announced in a nationwide feature article, and we’re hopeful the news will be picked up by media outlets around the world. Throughout the month we’ll reveal more details of our plans with articles in both the mainstream and comics press and on June 13th the Diamond catalog solicitations for all of the September titles will be released, followed by the June 29th street date of the print version of Previews.

DC Comics will support this initiative with an innovative mix of publicity, promotional efforts and retailer incentives designed to maximize your opportunity to increase your DC sales. We will discuss additional details of these incentives when we get closer to solicitation later in June.

We’ll be updating you more through email as September nears. But today, I hope your share our enthusiasm for this historic news!

Sincerely,
Bob Wayne
SVP, Sales
DC Entertainment

http://www.comicsbeat.com/wp-content/uploads/2011/05/201105311741.jpg
Geplaatst op 01/06/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 01/06/2011
3030
Zal ik me eindelijk kunnen beperken tot Marvel. 8)
En in het bijzonder : X.

Nu ja, er zijn nog veel Bat-related titels die nog in tpb moeten verschijnen, dus ik kan nog een tijdje voort. ;)

En ik vind ook dat DC veel moed heeft om dat te doen. (als het klopt, en als ze het volhouden).
Maar ik ben content met mijn collectie zoals die nu is, en ge kunt niet eeuwig (heh) blijven verder kopen...

Nu vraag ik me af of ze Action Comics en Detective Comics ook opnieuw gaan nummeren. Die reeksen lopen al sinds eind de jaren dertig.

ps : missch worden veel comics wel digitaal, en is DC daar ook de pionier, maar trades zullen volgens mij altijd blijven bestaan.

Tot zover enkele korte bedenkingen... 8)
spock
Geplaatst op 01/06/2011
doet mij wat denken aan wat ze bij marvel gedaan hebben toe Joe Quesada het roer overnam, met hun Ultimate-titels
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 01/06/2011
3030
Earth One is een soort van Ultimate titel bij DC (maar daar is tot nu toe maar 1 boek van verschenen, Superman Earth One door JMS).

De Ultimate lijn werd in het leven geroepen om een nieuw, jonger publiek aan te spreken,
en de Ultimate titels moesten vooral aansluiten bij wat in de films te zien was (enkele details daar gelaten).
Maar hun gewoon 616 Universe hebben ze bij Marvel nog nooit compleet gereboot. En daar ben ik eigenlijk wel blij om. Spidey was iets van mijn jeugd, Ult Spidey niet.

Nu ja, er zullen altijd wel stand alone Batman GN's blijven uitkomen natuurlijk, maar het is nog maar de vraag of ik ze nog ga kopen. ;)
Ge moet ergens kunnen stoppen.
En het is ook niet de eerste reboot bij DC, maar wel de eerste complete, met hernummering en verjonging van sommige personages, en nieuwe origins (al dan niet verschillend van de ouwe) enz...

Nu ja, eens zien wat het publiek ervan vindt. Bij vorige reboots (geen complete dus) was er altijd wel iets verkeerd. ;)
spock
Geplaatst op 01/06/2011
Crew
1156
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor er een event komt waarin een of andere superheld zich de bedenking maakt dat er iets niet klopt en alles in het werk stelt om de situatie terug te herstellen naar "voor de reboot" :rolleyes:
ik gok een jaartje of zo... ;)
Project_Z
Geplaatst op 01/06/2011
Ja, die ultimate X-men en Spider-man's waren ook niet voor mij. Gewoon de oude verhalen in een nieuw kleedje steken, pff.

Om eerlijk te zijn denk ik dat de schrijvers soms zelf de bomen niet meer door het bos zien, met al die alternatieve werelden, tijdslijnen, ...
Indertijd hebben ze dat wat proberen overzichtelijk te maken met 'crisis on infinite earths'. Maar 't is blijkbaar neit zoiets.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 01/06/2011
3030
Eigenlijk ben ik best content met zo'n reboot.
Het is het moment om DCU vaarwel te zeggen.
Wildstorm hebben ze ook al opgedoekt, en nu een herstart van DCU.

Alleen nog Marvel voor mij, wat superheroes betreft. Dat zal gemakkelijk zijn. :D :P

8)

ps : hopelijk blijven ze met hun fikken van Vertigo ! X(
spock
Geplaatst op 01/06/2011
Crew
44
Ten eerste is het eigenlijk geen reboot, het is een revamp. De personages zullen worden aangepast aan een modern publiek. Een reboot is een hervertelling vanaf nul.

Persoonlijk kijk ik hier wel naar uit en ik zie me uit nieuwsgierigheid wel beginnen met singles van een aantal reeksen zoals de Green Lantern-reeksen, een paar Batmanreeksen en JLA.
Geplaatst op 05/06/2011 Citeren
Gilles
Geplaatst op 05/06/2011
3030
Tja, wie weet het op den duur nog.
DC en newssites gebruiken ook de term reboot. En dan renumbering. En dan revamp. En dan weer reboot...

En er zijn personages die nieuwe origins krijgen.
Eerlijk gezegd heb ik er gemengde verwachtingen bij. Ze kunnen er wat van bij DC : al hun crissisen... ;)

Als ze Wildstorm integreren, en als Morr op Superman zit, en als Bats...

euhm nee. Ik ga er mee ophouden. :D
Geplaatst op 06/06/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 06/06/2011
Crew
44
Yep, het is eigenlijk te ingewikkeld geworden.
Dat iedereen het reboot noemt is eigenlijk DC hun eigen schuld. Ze hadden beter moeten nadenken over die term, wat die nieuwe origins betreft. Volgens mij is dat enkel bij de derderangs helden die ze een nieuwe kans willen geven, maar daar ben ik nu ook niet zeker van.

Wat ik wel jammer vind is dat ze Detective comics ook van 1 laten herbeginnen...
Gilles
Geplaatst op 06/06/2011
3030
Ah missch kunnen ze dan, zoals Marvel deed, na een nummer of 50-60 plots weer overschakelen naar de ouwe nummering. ;)
spock
Geplaatst op 06/06/2011
Crew
44
Yep, zoals bij Amazing Spider-Man...

Lekker ingewikkeld op die manier. :O
Gilles
Geplaatst op 06/06/2011
3030
Origineel geplaatst door Gilles
Yep, zoals bij Amazing Spider-Man...

En een hele resem andere reeksen. :rolleyes:
Geplaatst op 08/06/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 08/06/2011
Crew
44
't Was dan ook bij wijze van VB... DC heeft overigens al tientallen reboots achter de rug.
Gilles
Geplaatst op 08/06/2011
3030
Yep, zoals ik al zei : al hun crissisen.

Ik moet stoppen met Newsarama en CBR lezen.
Straks krijg ik zin in al die nieuwe DC reeksen.
Maar ik begin er niet meer aan.

Ik ben content met mijn collectie zoals die nu is.
Ik ga me tot Marvel beperken.

(zeg ik nu...) :rolleyes:
spock
Geplaatst op 08/06/2011
Origineel geplaatst door spock

(zeg ik nu...) :rolleyes:

Wie kent dat gevoel niet.... Als het zeer goed is ga je toch zo maar weer overstag en koop je weer veel te veel...
Royale de luxe
Geplaatst op 08/06/2011
3030
fingers crossed...
spock
Geplaatst op 08/06/2011
3030
Damn, het begint al, Marvel cancels Uncanny X-men : http://www.bleedingcool.com/2011/06/09/marvel-cancels-uncanny-x-men-comic

Ok, het is tijd om X-men en Marvel vaarwel te zeggen, en alleen nog DCnU te lezen. 8)

;) :P
Geplaatst op 09/06/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 09/06/2011
Crew
1156
Damn, het begint al, Marvel cancels Uncanny X-men : http://www.bleedingcool.com/2011/06/09/marvel-cancels-uncanny-x-men-comic

8o :( ;(
maar we krijgen er waarschijnlijk voor een korte/lange* tijd twee in de plaats... :D

* afhankelijk van hoe lang ze de grote verzoening kunnen uitstellen
Geplaatst op 09/06/2011 Citeren
Project_Z
Geplaatst op 09/06/2011
3030
Twee maar ?
Gij zijt een optimist, zeker ?

Ik voorzie een X-reeks rond Cykes bende, één rond Wolvies bende, Astonishing X-men, X-men Legacy, Wolverine een reeks of drie, X-23, Daken, een Cyclops reeks, en nog een hele hoop andere mini's en eventreeksen... ;)

X-fun, kwa.
Geplaatst op 10/06/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 10/06/2011
Crew
1156
Ik zal het anders zeggen : in de plaats van 1 Uncanny X komt er (waarschijnlijk) 1 Cyke X & 1 Wolvie X...
X Legacy, de (nieuwe) gewone X, Aston X + de wolvies & afgeleiden blijven natuurlijk ook uitkomen... dan nog tie-ins met alle mogelijke events...
O ja, niet te vergeten : New Mutants, X-Factor, X-Force, Generation Hope (?)...
en dan nog een 20-tal Deadpool-reeksen (of hoort Deadpool niet bij X ?)

a lotta X-fun ;)
Project_Z
Geplaatst op 10/06/2011
3030
Hoe kon ik in godsnaam new mutants, X-factor en X-FORCE (vooral) vergeten. tsk. :rolleyes:

Genaration Hope is vandeweek uit in tpb, maar ik dacht dat dat gewoon een minireeks was.

Deadpool schijnt nu dus ook een mutant te zijn (net als Namor).
Maar dat personage spreekt mij totaal niet aan.

On Topic :

DCnU gaat nu ook een Stormwatch reeks maken.
Tsk.
Ga ik toch enkele titels van DCnU moeten kopen ;)
vooral de Bat-related en de Wildstrom-related dinges...
En Jonah Hex.
En Superman door Morr...

*zucht*

:P
spock
Geplaatst op 10/06/2011
Crew
3657
Uiteindelijk na veel twijfelen en het lezen van previews... koop je het bijna allemaal Spockje :D
T.I.A
Geplaatst op 10/06/2011
3030
Origineel geplaatst door T.I.A
Uiteindelijk na veel twijfelen en het lezen van previews... koop je het bijna allemaal Spockje :D

Nee hoor. :D

Ik koop nu ook alleen maar Bats en Jonah Hex.
En nu en dan een Superman, en vroeger ook Wildstorm.
dus zoveel zal er niet veranderen. 8)
spock
Geplaatst op 10/06/2011
Crew
3657
T.I.A
Geplaatst op 10/06/2011
3030
Tja, ik ben nooit fan geweest van Land als tekenaar van Unc. X, maar het kon slechter.

En de cover... Cyclops loopt weg en denkt aan de First Class van lang geleden.
Het heeft wel iets.
Maar het kon veel beter. ;)

De covers van DCnU zien er allemaal stukken beter uit. Daarmee dat hun titels er ook allemaal zo aantrekkelijk uit zien... :rolleyes:
spock
Geplaatst op 10/06/2011
Crew
44

Deadpool schijnt nu dus ook een mutant te zijn.
Maar dat personage spreekt mij totaal niet aan.

Dat is hij altijd geweest. Hij heeft ook helende krachten zoals Wolverine.

Ik vind die Uncanny X-men-cover best wel geslaagd. Niettegenstaande ik het een belachelijke zet vind dat ze die reeks nu ook nog eens moeten splitsen.

Het lijkt me eigenlijk meer een oproep naar aandacht ter concurrentie van de nieuwe DC-covers dan een voorbedacht plan.
Gilles
Geplaatst op 10/06/2011
3030
Deadpool is geen mutant !
Hijzelf zegt dat wel nu en dan eens de laatste tijd, maar dat wordt door de anderen altijd tegengesproken.

Hij heeft zijn helende kracht gekregen van Department K toen hij kanker had.
Department K (weapon X) hebben hem een extract van Wolverine toegediend, waardoor zijn kanker (nog steeds maar tijdelijk) is genezen/gestopt-maar-niet-echt-genezen.

Marvel heeft ook nog nergens Deadpool toegevoegd aan de lijst van Mutants. Zoek de lijst van de 198 maar 's op.
spock
Geplaatst op 10/06/2011
Crew
1156
Gracias voor de Deadpool uitleg, el spoque... (ja, ik ben een lurker op het forum van startrek.nl)

serieus off topic aan het geraken...
Project_Z
Geplaatst op 10/06/2011
Crew
4173
Marvel heeft ook nog nergens Deadpool toegevoegd aan de lijst van Mutants. Zoek de lijst van de 198 maar 's op.

198 mutants, wil dat dan zeggen 198 potentiële nieuwe reeksen...? :D ;)
woelfie
Geplaatst op 10/06/2011
Crew
44
Je gaat toch niet voort op die lijst van 198 overblijvende mutanten na M Day? De reden waarom er mutate bij Deadpool staat is dat hijzelf veranderd is.

Die is zo controversieel. Namor staat daar ook op, en wat er bij Marvel tegenwoordig ook wordt beweerd. Namor is geen mutant maar een hybride. Ze hebben alleen een X-men van hem gemaakt in de hoop dat zijn populariteit weer zou stijgen.
Gilles
Geplaatst op 10/06/2011
3030
Gilles : lees er Marvel.com/universe : Deadpool maar eens op na.
Hij is géén mutant.

--

Ontopic Z : ik denk dat ik Batman en Catwoman toch zeker ga blijven volgen in DCnU. Ik ben tot dit besluit gekomen na het lezen van Batman - Heart of Hush. 8)
Geplaatst op 14/06/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 14/06/2011
3030
Origineel geplaatst door Project_Z
Gracias voor de Deadpool uitleg, el spoque... (ja, ik ben een lurker op het forum van startrek.nl)

serieus off topic aan het geraken...

Ik denk dat ik dat forum vaarwel ga zeggen.
Daar zit pas een bende kinderen tesamen... :rolleyes:

Dit geheel terzijde. ;)
spock
Geplaatst op 14/06/2011
Crew
1156
(ja, ik ben een lurker op het forum van startrek.nl)

Tja, daarom ben ik nog steeds geen member geworden...

Dit ook geheel terzijde. :D
Project_Z
Geplaatst op 14/06/2011
3030
(ja, ik ben een lurker op het forum van startrek.nl)

Tja, daarom ben ik nog steeds geen member geworden...

Dit ook geheel terzijde. :D

:D

Op dat ST forum had er lang iemand zitten zagen dat we ONtopic moeten blijven, en een andere had al lang zitten zagen over domme posts die we schrijven, en ondertussen hadden ze ons al lang op een heel onbeschofte manier zitten uitmaken. Want dat mag, onbeschoft zijn en mensen uitmaken voor vorte vis.
Maar owee als ge eens iets off topic post of eens een grapje maakt over ST...

Dit alweer volledig terzijde. ;)
spock
Geplaatst op 14/06/2011
3030
http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=32751

DCnU

Hmmm. Ik heb toch meer titels aangevinkt die ik wil kopen (in trade) dan ik van plan was. 8)

En ik wil natuurlijk wel
Batman nr. 1
Superman nr. 1
Action Comics nr. 1
en
Detective Comics nr. 1
in single.

Haja. Dat is toch iets speciaals. Om de hoeveel jaar komt dat voor ? Om de pakweg 70 jaar ? ;)

:rolleyes:
Geplaatst op 15/06/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 15/06/2011
Crew
1519
En niet te vergeten de laatste nummers van de oude reeksen. Niet alleen dat dat de aflsuiters zijn, maar die zijn zeer zeker in een kleinere oplage gedrukt dan die nummers 1, die iedereen wil hebben!, en dus "zeldzamer" zijn. :D
cuppenh
Geplaatst op 15/06/2011
3030
Het is mij niet om de zeldzaamheid te doen, hoor.

Maar een Action Comics nr. 1... dat heeft iets.
Dat is al van 1939 geleden. :D

Edit : nee wacht, is het 1937 ? of 1938 ? En Detective Comics 1 is van 1939 ?
I forget...

edit bis : ik heb het maar opgezocht
Detective comics nr. 1 : 1937
Action comics nr. 1 : 1938

http://www.coverbrowser.com/image/detective-comics/1-2.jpg

http://xroads.virginia.edu/~ug02/yeung/actioncomics/images/cover.jpg
spock
Geplaatst op 15/06/2011
3030
De uitslagen : http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=32809

voor wat het waard is. :rolleyes:
Geplaatst op 17/06/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 17/06/2011
364
wat me een beetje stoort is hoewel ze besloten een volledige reboot te doen, blijven de schrijvers en artiesten zowat het zelfde, ik zeg niet dat ze slecht zijn maar haal wat spectaculaire dingen erbij, zoals neil gaiman of brian K Vaughan. dit terzijde ik ben wel benieuw naar een aantal boeken
superman#1 gran tmorrison en rags morales
batman #1 snyder en capullo
wonder woman#1 brian azzarello en cliff chiang
swamp thing #1 snyder, paquet en francavilla
animal man #1 Jeff lemire en travel foreman
Geplaatst op 17/06/2011 Citeren
voske44
Geplaatst op 17/06/2011