Hoi,
Heb me net het grootste gedeelte van de luxe versie van de Zwarte Reeks aangeschaft (al 16 delen toch ... er is me verteld dat er in totaal een 21-tal moeten zijn)
Nu vind ik deze nergens op de website ... en ik wou even checken of dit inderdaad zo is of dat ik er over kijk ... ?
Voor de volledigheid : deze zijn met zwarte harde kaften en gouden opdruk - met telkens een 3 à 4 verhalen - de titels van de verschillende delen zijn steeds vrouwennamen (bv : Anna - Melanie - Miss Brian - etc. ...)
Op het internet vind ik hierover ook niet echt veel informatie ...
Kan iemand me verder helpen ?
?(
Geplaatst op 02/11/2008
Citeren
De Zwarte Reeks is hier gekend als een collectie van Sombrero:
http://www.stripinfo.be/lijst.php?collectie=109Jouw albums lijken daar echter niet thuis te horen.
Kan je misschien eens van 1 album wat meer gegevens posten:
titel, uitgeverij, verhalen, auteurs, isbn, ...
Misschien kunnen we dan toch achterhalen hoe dit in elkaar zit.
Geplaatst op 02/11/2008
Citeren
Hoi Veter,
Cover ziet er als volgt uit :
- zwarte harde kaft
- titel van de reeks én van het deel zelf in gouden opdruk
- ook een soort van "medaillon" (met portret van een vrouw) in gouden opdruk
Boek bevat :
- +/- 200 bladzijden in zwart/wit
- bevat telkens een 4-tal verhalen over eenzelfde thema (= de vrouw in kwestie)
- bevat ook telkens een hoofdstuk met allerlei (zoals : "krantenstrips en subcultuur")
Over de reeks zelf :
- ondertussen blijkt deze reeks uit minstens 27 delen te bestaan
- de delen die ik heb zijn uitgegeven tussen 2004 en 2007
Gegevens van deel 2 - LYDIA :
(ik herneem alle gegevens van de binnenzijde van de cover)
- (C) - Les Editions International Presse Magazine - Sainte Genevieve des Bois
- (C) - Nederlandse vertaling en bewerking : Sombrero Media - Amsterdam
- (C) - 2004 Royalties & Licentiemaatschappij
- (C) - 2004 Privileged, nr. 13410002 (let op dit nummer = tevens de volgnummer van het boek)
(ik herneem hier tevens de index van dit deel )
- Krantenstrips en subcultuur - 4
- Lydia - 7
- Hotel Bahia - 55
- Lydia's vriendinnen - 103
- Insluiping in Hotel Bahia - 151
Dit zijn inderdaad telkens de titels van losse delen die in de Zwarte Reeks van Sombrero verschenen zijn, maar deze bundelingen vind ik niet terug.
Op het internet vind ik ook enkel maar informatie over het introductiedeel - ik weet zelfs niet of er meer dan 27 delen zijn - nochtans is de reeks reeds uitgegeven sinds 2004 !
Ik vind echter géén ISBN - nummer !
:(
Geplaatst op 02/11/2008
Citeren
Als ik zo naar de gegevens kijk zou dit de lecturama uitgave kunnen zijn. Misschien dat delfeno even op lecturama.nl kan kijken, daar staan diverse aanbiedingen waaronder de zwarte reeks.
Geplaatst op 02/11/2008
Citeren
Inderdaad bundelingen van die Sombrero collectie.
Maar aangezien we die Sombrero Zwarte Reeks als een collectie beschouwen, die vele reeksen omhelst, kunnen we die bundelingen niet aan een bepaalde reeks hangen, we gaan die als een aparte reeks moeten ingeven.
Blijft nog de vraag wie ze eigenlijk uitgeeft? Ik vond ze te bestellen bij Lecturama (
http://www.lecturama.nl/aanbieding/?p=zwartereeks) en te bestellen bij Privileged (
http://privileged.be/pc/viewPrd.asp?idcategory=17&idproduct=52)
--- edit
(oei, ben hier te lang blijven hangen, simon had ze ook al gevonden)
Geplaatst op 02/11/2008
Citeren
Hoi simonstrip,
Bedankt voor de reactie.
Ben gaan kijken naar volgende pagina :
http://www.lecturama.nl/aanbieding/?p=zwartereeksDit album ziet er inderdaad uit zoals de delen van de reeks die ik bedoel, maar zoals reeds gezegd is dit enkel het kennismakingsdeel - ik vind verder geen gegevens over de andere delen.
Ik heb momenteel delen 2-4-5-8-9-11-12-13-14-16-18-23-24-25-26-27 in mijn bezit (gekocht op een markt vandaag) en zou uiteraard graag de serie vervolledigen.
Ik heb ze nochtans ook al zien liggen bij BEO in Antwerpen - dus zo onbekend zouden ze toch niet mogen zijn (denk ik dan ...)
Geplaatst op 02/11/2008
Citeren
De meesten van ons zijn niet zo lecturama - achtig, als je strips verzameld heb je meestal de albums al voordat ze verschijnen bij deze uitgeverij. Tevens is het bij hun altijd "moeilijk" om weer van iets af te komen, je moet intekenen op de serie en dan kost het meestal veel moeite om ermee te stoppen. Met de tegenwoordige verzendkosten zijn het niet direkt goedkope boeken.
Als ik over een rommelmarkt loop zie ik regelmatig de diverse "kennismakingsnummers" liggen. Ik hoop voor jou dat je de andere nummers ergens op internet tegenkomt.
Er is een troost, de verhalen zijn bijna allemaal one-shots en je kan dus op je gemak zoeken.
Geplaatst op 02/11/2008
Citeren
De meesten van ons zijn niet zo lecturama - achtig, als je strips verzameld heb je meestal de albums al voordat ze verschijnen bij deze uitgeverij. Tevens is het bij hun altijd "moeilijk" om weer van iets af te komen, je moet intekenen op de serie en dan kost het meestal veel moeite om ermee te stoppen.
Idd je moet er mij niet van spreken hemel en aarde heb ik moeten bewegen vroeger om te kunnen stoppen met de sus en wis bundels... X( gelukkig was asterix in één keer :P
Geplaatst op 02/11/2008
Citeren
Origineel geplaatst door Delfeno
Ik heb ze nochtans ook al zien liggen bij BEO in Antwerpen - dus zo onbekend zouden ze toch niet mogen zijn (denk ik dan ...)
Volgens mij heeft De Striep in Brugge ze ook ...
Geplaatst op 02/11/2008
Citeren
Ik heb alvast de reeks aangemaakt, maar je zal zelf de albums moeten invoegen. Ik kan nergens meer info vinden... :(
http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=7815(hier ook nog
een algemene vermelding )
Geplaatst op 03/11/2008
Citeren
Prima Veter,
Ik heb hoogstwaarschijnlijk binnen enkele dagen ook de ontbrekende delen in mijn bezit.
Dan kan ik ze allemaal in een keer ingeven - heb misschien wel wat hulp nodig want zal de eerste keer zijn dat ik dergelijke gegevens toevoeg ...
:O
Geplaatst op 03/11/2008
Citeren