De combinatie van een eetfestijn alla mosselfeest of pensenkermis draagt hier meestal goed toe bij. Maak de mosselen/pensen/whatsoever niet te duur en leg je prijs hoger bij de wijn en de frisdranken. Dit valt de mensen minder op. Ook aanvullend een tombola of een veiling is hier van toepassing. Dit kan ook een bingo-avond worden(hangt af van het volk dat je verwacht)
Een andere mogelijkheid is (en dit is wat wij doen met ons
"Kerststalletje" ) is er een hele week of meer rond bouwen met allerlei avonden met animatie. Elke avond iets anders en dit vier maal in de week. Een optreden, het plaatselijk koor, toneel, de scouts die kinderverhaaltjes vertellen aan de allerkleinsten, een survivaltocht met daarna een jenevertje, een eet-avond, ...... Wel veel variatie in leggen zodat je alle gelederen van de bevolking kan aantrekken.
En dan hééééél veel reclame hierover maken. Spreek alle streekkranten maar aan (HLN, Het Nieuwsblad, GVA, HBvL, streekkrant zelf, ... ), zoek sponsors zodat de kosten die je toch zal moeten maken gedekt worden zodat deze een nul-operatie vormen. En dan flyers voor uit te geven in de winkelstraten. Dan bereik je een heel groot publiek. En met de hobby die wij hebben kan je hiervoor een striptekenaar aanspreken. Mannen die daar zeker voor open staan zijn die van Stam en Pilou(zeker de Brusselaar DeMarck, maar dan moet je veel tijd hebben om met hem een babbel te slaan ;-) of Orphanimo (zie
"Kerststalletje") . Ook Patrick van Oppen of, als je er graag een komische noot wilt tussensteken (ook al is dit heel moeilijk, natuurlijk) iemand als Lecctr.
En als je dit allemaal kan bolwerken rond Kerstmis... Het moment dat de mensen iets meer in een gulle bui zijn....
Hopelijk mag het iets worden. Ik wens je alle hoop en steun toe in deze moeilijk momenten.
En mocht je hier of daar hulp nodig hebben, dan kan je altijd op me rekenen als de tijd het me toelaat. Ons goede doel (een meisje, Maria, in Guatemala) moet stilletjesaan ook op poten gezet worden. En, dat zal je zelf wel merken, daar kruipt een zee van tijd in.
In gedachten bij jullie zijnde wens ik je met deze benefiet en de genezing van je allerliefste alle succes toe.