En hiermee is de trilogie afgerond:
Prins Namor
1 bevat:
- Bemoei je niet met een Barracuda (US: Sub-Mariner 10)
- De moeilijke keus (US: Sub-Mariner 11)
2 bevat:
- Een wereld tegen mij (US: Sub-Mariner 12)
- (Miereman) De wraak van de Rode Kever (US: Tales to Astonish 39)
- Dood, gij zult sterven (US: Sub-Mariner 13)
3 krijgt een opmerking bij uitgave:
Niet bestaande uitgave. Fake cover die als grapje werd opgenomen als HIP Classic 170 (Prins Namor 3)
in de 8e editie van de Hans Matla Stripcatalogus.
Geplaatst op 10/06/2008
Citeren
Origineel geplaatst door cuppenh
3 krijgt een opmerking bij uitgave:
Niet bestaande uitgave. Fake cover die als grapje werd opgenomen als HIP Classic 170 (Prins Namor 3)
in de 8e editie van de Hans Matla Stripcatalogus.
Is dit echt een onbestaande uitgave?
Moeten we die dan wel opnemen?
http://stripinfo.be/strip.php?reeks=5204
Geplaatst op 10/06/2008
Citeren
Helaas, ik zou deze ook wel aan mijn HIP-verzameling willen toevoegen, maar die bestaat toch echt uit 169 nummers.
In de 9e editie van Matla is deze weer verdwenen en telt de reeks de gebruikelijke 169 nummers.
Ik was al verbaasd dat deze in de databank stond, want je kan hier geen enkel vinkje zetten. Geen bezit, verlanglijst of zelfs gelezen. MAAR het is wel een leuke cover en zorgt voor een aardige anecdote. Bovendien is het een waarschuwing voor degenen die alleen kunnen werken met een Matla 8 om niet het hele land af te gaan zoeken voor een exemplaar om toe te voegen aan hun verzameling...
Mijn voorkeur: ik zou het laten staan; het is iets eenmaligs en vult de gegevens op een onverwachte manier (niet) aan.
Maar ik denk dat in dit soort gevallen maar één stem kan gelden. Dat van The Big Boss.
Wat denk je, Surya? Mag het blijven? Please....
Geplaatst op 10/06/2008
Citeren
idd 19169 (thor 4 ) is de laatste van de HIP´s !! staat ook in mijn superhelden cataloog!
T.I.A
Geplaatst op 11/06/2008
Citeren
Is die strip ooit officieel aangekondigd geweest? Anders vinken we hem aan als aangekondigd, dan is het meteen duidelijk dat hij niet verschenen is :)
Geplaatst op 11/06/2008
Citeren
Nee, geen aankondiging van enigerlei aard. De HIP Classics reeks stopte in 1971 gewoon met nr 19169.
Ook de sinds 1977 verschenen Matla Stripcatalogus geeft in de eerste zeven edities dit feit aan.
En in 1993 verschijnt de 8e editie van de Hans Matla Stripcatalogus waarin beschreven werd dat deze reeks gelopen zou hebben tot nr 19170 (klein fotootje en al), daarmee veel verzamelaars in de mening brengend dat ze een nummer gemist zouden hebben.
Na ongeruste en dringende vragen uit het hele land geeft de uitgever toe dat het een grapje is:
" ...Wij hebben dit 170e deel toen opgenomen als een grapje om te kijken of iedereen wel 'oplet' bij het bestuderen van de informatie en hebben sindsdien veel reacties ontvangen over het bestaan van dit 'spook'-boekje. U hoeft dus niet verder te zoeken naar uw ontbrekende 170e HIP comic!... "
Bij verschijnen van de 9e editie vijf jaar later is dit nummer dan ook weer verdwenen.
Dat is de stand van zaken omtrent dit item (ik zeg met opzet niet 'album', daar het hooguit om een cover gaat)
Geplaatst op 12/06/2008
Citeren
zou het gewoon laten staan gelijk nu met opmerking dat dit album niet bestaat maar zoals Cuppeneh aanhaald het een "spook nr. is" een grap
:D
In de 8e editie van de Matla Strip Catalogus staan 170 HIP Comics weergegeven. Nummer 19170 zou “Namor: de val van Krang!!” heten. Er staat zelfs een kleine foto van het bewuste nummer bij. Dat exemplaar was me blijkbaar al die tijd ontgaan!! Ik wist niet beter of er bestonden 169 HIP Comics ($#%?)
Nadat ik enige verwarring bij mede verzamelaars had veroorzaakt, begon het toch te kriebelen. Waarom stond nummer 170 niet meer in de nieuwe 9e editie??
Dus toch maar een mailtje gestuurd naar de uitgever. Hieronder volgt het antwoord:
Geachte heer Bethlehem,
Het klopt dat in de vorige editie van de Stripkatalogus 170 HIP comics staan vermeld. En inderdaad is het zo dat dit deeltje niet bestaat! Wij hebben dit 170e deel toen opgenomen als een grapje om te kijken of iedereen wel 'oplet' bij het bestuderen van de informatie en hebben sindsdien veel reacties ontvangen over het bestaan van dit 'spook'-boekje. U hoeft dus niet verder te zoeken naar uw ontbrekende 170e HIP comic! Ik heb nog geen kans gehad om een bezoek te brengen aan uw home-page, maar zal dat zeker binnenkort doen.
Met vriendelijke groet,
E. Walther
Uitgeverij Panda
Dit is een brief van een matla bezitter die er zich niet aan verstond van het bestaan van dit boekje + de reactie van de uitgever matla
T.I.A
Geplaatst op 12/06/2008
Citeren
"home-page"? Heb je deze site vernoemd? Niet meteen een home page :P
Anyway, van mij mag hij blijven staan, de opmerking is duidelijk genoeg.
Geplaatst op 12/06/2008
Citeren
Het stuk wat T.I.A. hierboven plaatst, komt van het onvolprezen
Hip Comics Online van Bart Betlehem.
Hij heeft als eerste comicverzamelaar een site opgezet waar hij op uitzocht welke Marvel comics er nu stonden in de Hip Comics. Een zeer leuke en boeiende site waar nog het eea wordt uitgelegd over de ontstaansgeschiedenis van comics in Europa.
Geplaatst op 14/06/2008
Citeren
Origineel geplaatst door GentlyHet stuk wat T.I.A. hierboven plaatst, komt van het onvolprezen
Hip Comics Online van Bart Betlehem.
Hij heeft als eerste comicverzamelaar een site opgezet waar hij op uitzocht welke Marvel comics er nu stonden in de Hip Comics. Een zeer leuke en boeiende site waar nog het eea wordt uitgelegd over de ontstaansgeschiedenis van comics in Europa.
idd héééééééééél goede info site qua HIP,classics!!
met mooie covers!! ;)
T.I.A
Geplaatst op 14/06/2008
Citeren